Warto być uczciwym

Coraz więcej firm chce zdobyć tytuł Przedsiębiorstwa Fair Play
„Fair play” oznacza grę prowadzoną zgodnie z przepisami, ale również w sposób szlachetny i uczciwy. W tym roku trwa piąta już edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play, do 31 maja przyjmowane są zgłoszenia od firm. Ten konkurs wyłania przedsiębiorstwa, dla których oprócz zysku ważne są też uczciwość i rzetelność. Czy warto brać w nim udział? Na to pytanie odpowiadają przedstawiciele firm, które zostały laureatami w roku ubiegłym:

Ryszard Bednarek,
prezes Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Usługowego SEZUP Clima sp. z o.o. w Pile, które dostarcza systemy wentylacyjne i klimatyzacyjne:
Zasady dobrej pracy i uczciwego postępowania w działalności gospodarczej zawarte w programie Przedsiębiorstwo Fair Play są nam szczególnie bliskie. Wymogi programu są bowiem tym, co od lat stanowi i naszą dewizę. U podstaw powstania tej firmy legło bowiem właśnie przeświadczenie, że pragniemy działać uczciwie, tak by wszyscy mieli zawsze pewność, że jesteśmy solidnym partnerem. Ta nagroda unaoczniła naszym partnerom już nie to, że jesteśmy uczciwą firmą – bo to było wiadomo zawsze – ale także i to, że nasze osiągnięcia zostały uznane i docenione przez innych.

Renata Witkowska-Piernaczyk,
dyrektor w Przedsiębiorstwie Produkcyjnym OKNOPLUS sp. z o.o. w Libertowie k. Krakowa, zajmującym się produkcją i montażem okien i drzwi balkonowych:

Warto było wziąć udział w tym programie, bo cieszy się on dużą renomą, ma charakter ogólnopolski, organizowany jest przez Krajową Izbę Gospodarczą. Jego ranga jest więc nieporównanie wyższa niż rozmaitych konkursów lokalnych. Startowaliśmy w trzech kolejnych edycjach programu Przedsiębiorstwo Fair Play i wreszcie, w roku ubiegłym, zdobyliśmy statuetkę. Za sprawą tego konkursu umocniła się pozycja naszej firmy, ale zarazem klienci stali się wobec nas bardziej wymagający. Nie chodzi tu o cenę naszych usług, ale o to, że może moglibyśmy zrobić jeszcze coś więcej, szybciej zaoferować lepsze warunki. Tak więc konkurs stał się też dla nas wyzwaniem. To nam nie przeszkadza, bo przydatne są takie bodźce do jeszcze lepszego funkcjonowania.

Piotr Nowakowski,
prezes firmy NOVOL sp. z o.o. w Komornikach k. Poznania, produkującej szpachlówki i lakiery dla branży samochodowej oraz budowlanej:

Ta nagroda cieszy się dużym prestiżem. To chyba jedyny konkurs, który tak mocno podkreśla wagę zasad etycznych w biznesie. Tytuł Przedsiębiorstwa Fair Play jest nobilitacją, znakiem firmowym pozwalającym na uzyskiwanie lepszych warunków współpracy z partnerami biznesowymi. Jeśli kontrahent widzi, że ma do czynienia z Przedsiębiorstwem Fair Play, wie, że nie musi przykładać zbyt dużej wagi do zabezpieczenia się przed ewentualnymi nieuczciwymi poczynaniami z jego strony. To swoista gwarancja, że nie zostanie nabrany, która przyczynia się do wzrostu poziomu bezpieczeństwa w biznesie. A w związku z tym można zmniejszyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej, bo nie trzeba mnożyć różnych, nie zawsze zresztą skutecznych środków zabezpieczających przed oszustami.

Jacek Tarczyński,
prezes Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Tarczyński sp. z o.o. w Trzebnicy:

Tytuł Przedsiębiorstwa Fair Play daje innym pewną gwarancję, że to, co robimy, mieści się w ogólnie przyjętych zasadach etyki gospodarczej. Osoby, które znają logo programu – a jest ich coraz więcej – widząc, że się nim posługujemy, nabierają pewności, że jesteśmy firmą, która solidnie i w terminie wywiąże się ze swoich zobowiązań. A jednocześnie certyfikat Fair Play zobowiązuje. Każdego dnia w naszej pracy, na każdym kroku, musimy udowadniać, że jesteśmy rzeczywiście fair, że postępujemy rzetelnie i uczciwie. I na tym polega znaczenie tego programu.

 

 

Wydanie: 2002, 21/2002

Kategorie: Gospodarka

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy