Zarobić na tankowaniu

Zarobić na tankowaniu

Ponad 3 mln kierowców bierze udział w programie VITAY prowadzonym na stacjach paliwowych PKN ORLEN

Nieodłącznym elementem konkurencji i wolnego rynku są pomysły na to, jak skutecznie zachęcić nas do kupowania wyrobów określonego producenta. Nie inaczej jest i na rynku paliw, gdzie kilka koncernów stosuje rozmaite sposoby przyciągania klientów. Tu najskuteczniej poradził sobie Polski Koncern Naftowy ORLEN. Już ponad 3 mln kierowców posiada kartę VITAY, dzięki której, tankując na stacjach PKN ORLEN, można zbierać punkty i zamieniać je na rozmaite nagrody.
Granica 3 mln kart została przekroczona w listopadzie. Osoby mające karty z numerem trzymilionowym i dwoma kolejnymi spotkały się w Warszawie na uroczystości zorganizowanej przez ORLEN z okazji rozpoczęcia czwartego miliona wydanych kart.
Kartę z numerem 3.000.000 otrzymała na stacji benzynowej w Nowym Tomyślu pani Barbara Szajek z woj. wielkopolskiego. – Postanowiłam skorzystać z programu VITAY, zatankowałam na stacji PKN ORLEN, no i od razu okazało się, że była to bardzo trafna decyzja – powiedziała pani Barbara.
Karta nr 3.000.001 trafiła w ręce pana Andrzeja Wójtowicza z Lubelskiego. Na uroczystość do Warszawy przyjechał z żoną i dwiema córkami. Po raz pierwszy w życiu coś wygrał, więc fakt ten ma dla nich wymiar rodzinnego święta. Karta nr 3.000.002 przypadła zaś panu Tomaszowi Korzińskiemu ze Szczecina. Otrzymał ją na stacji aż pod Wrocławiem, bo dużo jeździ po Polsce.
Trójka szczęśliwców otrzymała nagrody – karty pre-paid, opłacone już na 3 tys. zł. Umożliwiają one tankowanie lub robienie zakupów do wysokości tej sumy na stacjach benzynowych PKN ORLEN.

Premia za lojalność

Program lojalnościowy VITAY, mający, jak sama nazwa wskazuje, zachęcać klientów do wykazywania lojalności wobec stacji PKN ORLEN, został wprowadzony w lutym ubiegłego roku. Początkowo objęto nim 194 stacje paliwowe. Pomimo tego, że VITAY pojawił się dopiero jako trzeci program oferowany na polskim rynku przez koncerny paliwowe, od początku spotkał się z dużym zainteresowaniem kierowców dzięki atrakcyjnemu systemowi punktacji i cennym nagrodom. To jedyny program, który proponuje klientowi nie tylko nagrody rzeczowe, ale także możliwość wymiany zdobytych punktów na paliwo. Obecnie jest on dostępny na prawie 1,4 tys. stacji paliw.
– To, że program VITAY tak szybko zdobył tylu zwolenników, jest wielkim sukcesem wszystkich pracowników naszej firmy i powodem do radości. Program funkcjonuje dopiero półtora roku, ale jak widać, bardzo dobrze trafia w oczekiwania kierowców, kojarzy się z jakością i wysokimi standardami obsługi na stacjach PKN ORLEN. Będziemy rozwijać współpracę z klientami i chcemy, aby było ich jak najwięcej – stwierdził Zbigniew Wróbel, prezes PKN ORLEN.

Walka o pięć milionów

Specjaliści podkreślają zalety programu, a wśród nich przede wszystkim proste zasady uczestnictwa, powszechną dostępność (nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych kryteriów – wystarczy zatankować), pełne bezpieczeństwo danych osobowych zapisanych na karcie mikroprocesorowej, wygodny sposób obsługi. Badania sondażowe przeprowadzone wśród kierowców wykazały, że ok. 88% posiadaczy kart VITAY tankuje paliwo na stacjach PKN ORLEN tak często, jak tylko jest to możliwe. Aż 97% badanych zapewniło, że poleciłoby udział w programie VITAY swoim znajomym. – Stworzyliśmy najpopularniejszą ofertę dla klientów detalicznych stacji paliw w Polsce, zaufała nam najliczniejsza grupa kierowców. Wprowadzając program, nie spodziewaliśmy się nawet, że uzyska aż taką popularność. A teraz wiemy już, że powinniśmy nadal go rozwijać – powiedziała Anna Walczowska, dyrektor marketingu w PKN ORLEN.
Co dalej? Władze PKN ORLEN liczą na to, że grono uczestników programu powiększy się do 5 mln osób. Karty VITAY już wkrótce bowiem mają być dostępne na 2 tys. stacji koncernu.


Witaj nam VITAY
Program lojalnościowy VITAY przeznaczony jest dla klientów detalicznych dokonujących regularnych zakupów na stacjach paliwowych PKN ORLEN SA. Jego istotą jest nagradzanie kierowców, którzy za każdą wydaną złotówkę zwiększają pulę punktów na swojej karcie. Karta, dzięki zastosowaniu mikroprocesora, rejestruje i sumuje liczbę punktów uzbieranych podczas każdego tankowania. Pracownik stacji wsuwa kartę do specjalnego czytnika, który wyświetla aktualny stan naszego konta punktowego. Klient może następnie wymienić punkty na ponad 60 nagród oferowanych w katalogu – od szamponu samochodowego (za 1,1 tys. pkt) przez składaną hulajnogę (30 tys. pkt) czy elektronicznego pieska Poo-Chi (38 tys. pkt) do telefonu Nokia z kartą SIMPLUS (99 tys. pkt). Wystarczy przedstawić kartę VITAY pracownikowi stacji i powiedzieć, na co pragnie się wymienić swoje punkty.
Warto też zwracać uwagę na rozmaite promocje, które praktycznie przez cały czas trwają na stacjach PKN ORLEN. Dzięki nim niektóre towary można nabyć za mniejszą ilość punktów, niż podaje katalog. Za zgromadzone punkty można również tankować (benzynę, olej napędowy, autogaz). Można też przekazać je na wsparcie Centrum Zdrowia Dziecka. Okazuje się, że kierowców, którzy wybrali to właśnie rozwiązanie, było bardzo wielu – zebranych punktów starczyło na zakup przez ORLEN nowoczesnej karetki wraz z wyposażeniem medycznym dla małych pacjentów.


Złotówki na punkty
Premiowanie w programie VITAY odbywa się na następujących zasadach:
1 zł wydany na paliwo to 2 pkt VITAY
1 zł wydany na inne produkty dostępne na stacjach PKN ORLEN to 3 pkt VITAY

Wydanie: 2002, 47/2002

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy