Amdocs – król billingu w Polsce

16 listopada 2001 r. przejdzie do historii firmy Amdocs jako dzień oficjalnego wejścia na polski rynek. Szybki rozwój usług telekomunikacyjnych, zwłaszcza telefonii komórkowej i Internetu w Polsce, skłonił światowego potentata billingu i zarządzania zamówieniami w tym sektorze do walki o pozycję w naszym kraju.
Dysponujący kapitałem 9 mld USD Amdocs obecny już w 30 krajach (ma m.in. placówki w Moskwie, Pradze i Budapeszcie) rozpoczyna swoją działalność na terenie Polski dość skromnie – od powołania krajowego kierownika działu sprzedaży, czyli country managera. Został nim Paweł Powada mający już kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w branży telekomunikacyjnej. Był on m.in. współzałożycielem i prezesem firmy EasyCall, jednego z największych operatorów pagerów. Pracował również jako dyrektor generalny w firmie Comverse zajmującej się dostawą rozwiązań telekomunikacyjnych.
Strategia biznesowa Amdocs w Polsce zmierza do tego, aby na trwałe zadomowić się w kraju, który specjaliści z branży określają jako „najważniejszy wschodzący rynek w regionie”. Wygląda na to, że telekomunikacja w Polsce rozwinęła się już do tego stopnia i osiągnęła taki stopień nowoczesności, że stała się łakomym kąskiem dla zachodnich potentatów. Amdocs jest gotów wyjść naprzeciw potrzebom firm telekomunikacyjnych na polskim rynku, zwłaszcza w przechodzeniu do telefonii drugiej i trzeciej generacji (UMTS). Na początek przygotował cykl prezentacji swoich usług i technologii dla przedstawicieli sektora w naszym kraju. Bierze też udział w negocjacjach z Telekomunikacją Polską S.A. oraz innymi firmami, w tym operatorami sieci komórkowych. Zamierza startować w przetargach na usługi billingowe dla telekomunikacji.
Na pytanie, kto jest dziś najpoważniejszym konkurentem Amdocs, wiceprezes oddziału Amdocs Customer Care & Billing, Jacob Kaul, który do 18. roku życia mieszkał w Polsce, odpowiedział, iż praktycznie nie ma takiej firmy. Istnieją konkurenci w poszczególnych segmentach rynku usług, Amdocs charakteryzuje się jednak znaczną rozpiętością swojej oferty, jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie CRM (zarządzania klientami), billingu i zarządzania zamówieniami w sektorze telefonii przewodowej i bezprzewodowej, w transmisji głosu i danych numerycznych, w branży internetowej, jak również na rynku pagerów. Dzięki swej przewadze może obsługiwać 150 globalnych klientów, takich jak np. British Telecom, Deutsche Telekom, Japan Telecom, Orange, Western Wireless i innych. Jego atutem jest także armia ponad ośmiu tysięcy ekspertów w dziedzinie systemów informatycznych.
BT

Wydanie: 2001, 49/2001

Kategorie: Gospodarka

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy