Czy antyradary samochodowe powinny zostać zalegalizowane?

Czy antyradary samochodowe powinny zostać zalegalizowane?

Pro Prof. Bogusław Liberadzki, europarlamentarzysta, b. minister transportu Tak. Zaletą tego rozwiązania może być zmniejszenie liczby ofiar wypadków na drogach. Posiadacz antyradaru zwalnia, gdy odbiera sygnały radarów i innych urządzeń na drodze. Nadmierna prędkość jest podstawowym wykroczeniem drogowym. Co roku ginie z tego powodu 6 tys. osób, a 50-60 tys. jest rannych. Za dożywotnie renty płacimy 15-25 mld zł. Zredukowanie liczby wypadków to zatem czysta korzyść, a pamiętajmy, że w negocjacjach z Unią Europejską zobowiązaliśmy się do zmniejszenia liczby takich zdarzeń o połowę w ciągu pięciu-sześciu lat. Kontra Dr inż. Izabella Mitraszewska, Instytut Transportu Samochodowego Jestem przeciwna legalizacji antyradarów. Uważam, iż ich montowanie w samochodach powinno być zabronione. Radar policyjny to jeden z nielicznych instrumentów skutecznie służących ograniczeniu prędkości na drogach i przyczyniających się do poprawy bezpieczeństwa. Antyradar wzbudza natomiast, zwłaszcza w młodych kierowcach, brawurę i agresję. Oczywiście, kierowcy bez radarów też będą przekraczać dozwoloną szybkość, ale jednak rzadziej. Trzeba pamiętać, że każdego dnia na drogach jest 2 mln samochodów, a tylko 7 tys. policjantów. Share this:FacebookXTwitterTelegramWhatsAppEmailPrint

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2004, 38/2004

Kategorie: Pytanie Tygodnia