Czy powinno się zakazać wszystkim telewizjom przerywania filmów reklamami?

Czy powinno się zakazać wszystkim telewizjom przerywania filmów reklamami?

PRO
Jacek Bromski, prezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich, reżyser
Absolutnie jestem za tym, aby filmów kinowych, nierobionych specjalnie dla telewizji, nie przerywać reklamami. Mają one swą dramaturgię i ręczę, że telewidzowie na całym świecie nie życzyliby sobie przerywania akcji. Telewizje publiczne ani specjalne telewizyjne kanały filmowe, takie jak np. HBO, Canal Plus nie przerywają filmów. Jest to jednak nagminne u prywatnych nadawców, którym chodzi tylko o pieniądze. Co innego seriale telewizyjne, które mają specjalnie zaplanowane miejsca do wstawiania bloków reklamowych. W przypadku filmów kinowych wprowadzanie reklam w środku niszczy materię obrazu.

KONTRA
Bogusław Chrabota, dyrektor anteny – redaktor naczelny Telewizji Polsat SA
Jestem absolutnym przeciwnikiem takiego rozwiązania. Po raz kolejny proponuje się nam represje i nadmierne ingerowanie w swobodę przekazu. Na całym świecie stacje komercyjne przerywają filmy reklamami. Zresztą dzisiejsze filmy, zwłaszcza amerykańskie, są do tego przystosowane. Uregulowanie ustawowe problemu nieprzerywania jest złe. Jeśli widzowie uznaliby, że reklam jest za dużo, po prostu przestaliby oglądać takie programy i telewizja by zbankrutowała. Gdyby do tego doszło w Polsce, zlikwidowano by jedyną przewagę telewizji komercyjnej nad publiczną, która generalnie dominuje na rynku medialnym.

Wydanie: 1/2006

Kategorie: Pytanie Tygodnia

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy