Czy reklama zimnego Lecha zwiększy sprzedaż tego piwa?

Czy reklama zimnego Lecha zwiększy sprzedaż tego piwa?

PRO
Prof. Rafał Ohme, psychologia emocji, UMCS
Tak. Sprzedaż tego piwa znacznie wzrośnie, ale nie stanie się to wyłącznie z powodu samej reklamy, tylko ogromnego szumu, jaki powstał wokół całej sprawy w mediach. Wiele już pisano o reklamie, która dla odwiedzających wawelską kryptę i będących w szczególnym stanie ducha, zajętych myślami o okrucieństwie losu, o śmierci, może być przykra. Dla nich slogan: „Spragniony wrażeń? Zimny Lech” może być naruszeniem pamięci zmarłego prezydenta, ale w wielu innych miejscach to po prostu przypominanie sprawy wciąż obecnej i komentowanej w prasie i telewizji.

KONTRA
Renata Ropska, wykładowca SWPS, specjalista ds. reklamy
Na pewno kontrowersyjna reklama wpłynie na znajomość, rozpoznawalność marki, i to nie tylko wśród grupy docelowej, czyli konsumentów piwa, ale wielu innych osób. Nie jestem piwoszem, ale teraz już wiem, co to jest zimny Lech i kto jest właścicielem marki. Nie ma jednak mechanizmu, który by gwarantował, że upowszechnienie marki wpłynie znacząco na sprzedaż. Co więcej, może się okazać, że jeśli temat jest drażliwy, jak w przypadku tej reklamy, to zwłaszcza wśród konsumentów produktów spożywczych może wywołać zniechęcenie i zamiast wzrostu będzie spadek sprzedaży.

Wydanie: 2010, 33/2010

Kategorie: Pytanie Tygodnia

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy