Influencer marketing – co warto o nim wiedzieć

Influencer marketing – co warto o nim wiedzieć

Influencer marketing to dziedzina marketingu, która opiera swoje działania na influencerach. Jest to stosunkowo nowy sposób promocji marki, który bardzo szybko się rozwija. Za pomocą tego rodzaju marketingu może być budowana rozpoznawalność marki, to również doskonały sposób na wprowadzenie na rynek nowego produktu. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS, 53% internautów zakupiło produkt lub usługę, które były polecane w internecie. Dlatego influencer marketing stał się bardzo ważnym narzędziem, dzięki któremu dociera się do potencjalnego klienta.

Kim jest influencer?

Influencerem jest twórca internetowy, często bloger, vloger lub osoba posiadająca popularne konto w mediach społecznościowych. To osoby mające duże zasięgi i znaczne grono odbiorców. Ich popularność wiąże się najczęściej z posiadaniem wiedzy w jakiejś dziedzinie i dzieleniu się nią z innymi. To osoby, które posiadają wpływ na swoich odbiorców oraz na dokonywane przez nich wybory. Są traktowani jak znajomi, dlatego ufa się ich opiniom i chętnie korzysta z ich poleceń.

Duże zasięgi influencerów pozwalają dotrzeć z produktem do szerokiego grona odbiorców i korzystając z jego popularności, zbudować pozytywny wizerunek marki oraz wpłynąć na wybory zakupowe. Influencer wyraża w internecie swoją opinię o danym produkcie, pokazuje go oraz testuje, czym sugeruje swojemu odbiorcy, jakiego wyboru powinien dokonać.

Można rozróżnić trzy rodzaje influencerów, a podział ten wynika z zasięgów, jakimi się cieszą:

  • mega influencer posiada kilkaset tysięcy obserwujących i wchodzi we współpracę z bardzo dużymi brandami,
  • makro influencer posiada od kilkudziesięciu tysięcy obserwatorów, a publikowany przez niego content jest wysokiej jakości,
  • mikro influencera obserwuje od tysiąca do dziesięciu tysięcy followersów, cieszą się zaangażowaniem stworzonej przez siebie społeczności w większym stopniu niż makro influencerzy.

Ważne elementy influencer marketingu

Tradycyjne formy reklamy, jakie znane były do tej pory, coraz rzadziej trafiają do odbiorcy. Influencer marketing stał się dla nich ciekawą alternatywą. Influencer jest bliższy odbiorcy, ma często podobne zainteresowania, jest wiarygodny, angażuje odbiorcę poprzez aktywne uczestniczenie w swoich działaniach. Reklamuje produkty lub usługi poprzez wstawianie do social mediów treści sponsorowanych, takich jak posty, zdjęcia czy filmy. Mając w planach strategię komunikacji w internecie, warto zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego influencera. Bardzo ważnym elementem jest wskaźnik zaangażowania społeczności, który pokazuje liczbę aktywnych osób na koncie takiej osoby.

Istotnym wskaźnikiem są także statystyki, które pokazują jak dużo dana treść generuje komentarzy, reakcji i wejść w linki. Wybierając influencera do współpracy, warto zwrócić się do agencji, która ma doświadczenie w tego typu współpracach. Dobierze ona odpowiednią osobę i uzgodni warunki. Doświadczeniem w tego typu działaniach może wykazać się m.in. https://fabrykamarketingu.pl/influencer-marketing/.

Dobrze dobrany influencer jest gwarancją skutecznej akcji marketingowej, która przyniesie wymierne korzyści.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy