Gdy nastąpi szkoda w Skodzie

Gdy nastąpi szkoda w Skodzie

POL-MOT Auto wyznaje zasadę, że o ubezpieczenie auta powinien troszczyć się diler, który je sprzedał

Zanim wyjedziemy własnym samochodem z salonu sprzedaży, musimy wykupić ubezpieczenie. W ofercie salonów samochodowych z reguły są produkty ubezpieczeniowe w atrakcyjnych cenach, stworzone specjalnie dla Klientów firmy. Firma dilerska jako broker ubezpieczeniowy występuje w roli profesjonalnego doradcy i jest stroną wspomagającą Klienta w podejmowaniu decyzji. Doradca w salonie powinien udzielić dokładnych wyjaśnień i pomóc załatwić wszelkie formalności. Ubezpieczenia, według takiego właśnie, optymalnego modelu, oferuje POL-MOT Auto, we wszystkich swoich salonach, niezależnie, czy chodzi o salony w Warszawie, Białymstoku, Kielcach, czy innych mniejszych miastach.
Pomimo że jest to jeden z największych dilerów Škody w Polsce, w salonach można ubezpieczyć nowy czy używany samochód każdej marki lub opłacić przedłużenie polisy. Wbrew pozorom, zakupy ubezpieczeń w salonach POL-MOT Auto zapewniają Klientom bardziej kompletną i tańszą ochronę niż reklamowane głośno ubezpieczenia typu „direct”.
– Klient, porównując oferty różnych towarzystw ubezpieczeniowych, powinien pamiętać, by do porównań brać ubezpieczenia o tym samym zakresie, takich samych sumach ubezpieczenia i warunkach płatności. Może się okazać, że reklamowana nieco niższa cena wynika z niższej sumy ubezpieczenia, wyższych udziałów własnych lub węższego zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela. Czasami, oszczędzając niewielką kwotę, można stracić bardzo dużo w razie szkody – podkreśla Ilona Rączka, kierownik Zespołu Usług Finansowych i Ubezpieczeniowych w POL-MOT Auto.

Cena ryzyka

Żeby zatem zorientować się, ile naprawdę zapłacimy i ile warte jest ubezpieczenie samochodowe „direct”, trzeba w internecie wyszukać i dokładnie dodać do siebie składki za wszystkie rodzaje ryzyka. Należy też gruntownie przestudiować warunki umowy. Czasami są w nich zapisane rozmaite wyłączenia, pomniejszające zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela. Natomiast w przypadku ubezpieczeń proponowanych przez dilera samochodowego, takiego jak na przykład POL-MOT Auto, wszystko to zrobi za nas doradca, któremu zależy, by Klient wyszedł od niego zadowolony i za rok wrócił odnowić polisę. Znajdzie odpowiednie przepisy, wyjaśni, co z nich wynika, odpowie na pytania, przygotuje polisę.
W dodatku wbrew pozorom ubezpieczenia przez internet wcale nie są tańsze od ubezpieczeń tradycyjnych, oferujących zbliżony zakres ochrony. Sugestia, że wyeliminowanie pośrednictwa agenta obniża składkę, jest tylko chwytem reklamowym. Skomplikowany system informatyczny zastępujący człowieka kosztuje wiele, a gdyby składki ubezpieczeń „direct” były rzeczywiście niższe od tradycyjnych, towarzystwa ubezpieczeniowe nie miałyby żadnego interesu, by je wprowadzać.
– Ubezpieczenia komunikacyjne są najpopularniejszym produktem na rynku ubezpieczeniowym. Ludzie często wybierają oferty najtańsze, co nie zawsze oznacza najlepsze. Kupując ubezpieczenie, pamiętajmy zawsze, by zapoznać się z warunkami, które są proponowane – mówi Ilona Rączka. – Na niewysoką cenę ubezpieczeń samochodowych oferowanych przez naszą firmę – POL-MOT Auto, wpływają korzystne umowy, które jako bardzo duża firma zawarliśmy z firmami ubezpieczeniowymi. Ustalają one najtańsze na rynku, specjalne pakiety dilerskie. W ten sposób Klienci są dodatkowo premiowani za zakup polisy w naszych salonach – dodaje Pani Ilona.

Wszystko w jednym miejscu

Przewaga ubezpieczeń tradycyjnych polega też na tym, że Klient może dokładnie ze spokojem wypytać doradcę o wszystko, co zawiera proponowany mu pakiet, skorzystać z ubezpieczenia wszelkich rodzajów ryzyka i bez żadnych wyłączeń. Gdy – odpukać – dojdzie do stłuczki czy poważniejszej szkody, najlepiej zgłosić się do doradcy w salonie POL-MOT Auto. Zapewni on, że wszystkie formalności związane z likwidacją szkody odbędą się na miejscu. Klient bez jeżdżenia po placówkach ubezpieczeniowych będzie miał w najkrótszym czasie naprawiony samochód, nie musi się martwić o rozliczenie szkody, bo zrobi to za niego salon, a Klient na czas naprawy dostanie samochód zastępczy. Co również jest ważne, naprawa prowadzona w ten sposób zapewnia utrzymanie nienaruszonej gwarancji, jeśli taką auto jeszcze miało, a Klient będzie miał pewność, że do naprawy jego auta były używane wyłącznie części oryginalne, a nie „zamienniki”.
Co zatem robić, gdy zdarzy się wypadek? Natychmiast zadzwonić pod numer podany na polisie. Doradca krok po kroku, uwzględniając nasze zrozumiałe zdenerwowanie, wytłumaczy, jak powinniśmy się zachować i pomoże rozwiązać wszystkie problemy.

Nie bój się awarii

Ile kosztuje ubezpieczenie w POL-MOT Auto? O wysokości składki decyduje wiele czynników, najlepiej więc podać przykład. Właściciel rocznej Škody Fabii Classic z silnikiem 1,2 l (44 kW), mający ponad 26 lat i co najmniej sześcioletni okres bezszkodowej jazdy, zapłaci 1232 zł rocznie. Otrzyma za to ubezpieczenie OC, pełne AC z ubezpieczeniem od kradzieży i zdarzeń losowych oraz zniesionym udziałem własnym, NNW dla kierowcy i pasażerów, Assistance z zakresem terytorialnym Polska i Europa oraz bezpłatną Zieloną Kartę. Oprócz tego może dokupić rozmaite opcje – np. opiekę prawnika czy ubezpieczenie bagażu – albo skorzystać z dodatkowej zniżki, ubezpieczając również mieszkanie.
Warto też zwrócić uwagę na możliwość wykupienia przedłużonej gwarancji „Škoda Life Time”. Jest to ubezpieczenie, którego warunki są w największym stopniu zbliżone do normalnej gwarancji producenta. Z tym ubezpieczeniem nie trzeba się już obawiać nieprzewidzianych wydatków na naprawy samochodu po skończeniu dwuletniej gwarancji.
Przedłużyć gwarancję na samochód można o kolejne 12, 24 lub 36 miesięcy od dnia wygaśnięcia gwarancji fabrycznej. Taką polisę należy wykupić do 18. miesiąca eksploatacji pojazdu.

Mocna czwórka

POL-MOT Auto współpracuje z czterema silnymi towarzystwami: Allianz, Hestia, Generali i PZU, oferującymi zbliżone pakiety ubezpieczeniowe. O szczegółowych różnicach zawsze poinformują doradcy w salonach sprzedaży (Dział Ubezpieczeń tel.: (022) 869 90 70 w. 226 lub 0 801 320 320, e-mail: ubezpieczenia_zoliborz@polmotauto.com.pl). Osoba kupująca samochód może wybrać, w której z tych firm chce być ubezpieczona. Jeśli zaś zbliża się koniec ważności polisy, Klient dostaje list od POL-MOT Auto przypominający o przedłużeniu ubezpieczenia. Otrzyma też wyliczenie przyszłej składki oraz porównanie ofert wszystkich czterech towarzystw, by mógł łatwiej wybrać.
– Od wielu lat współpracujemy z towarzystwami ubezpieczeniowymi o sprawdzonej renomie, znanymi w Polsce i na świecie. Wiemy, jak z nimi rozmawiać, uzyskując najlepsze warunki dla naszych Klientów. Dzięki temu jesteśmy wiarygodni i skuteczni w walce o ich interes. Potwierdza to wielka ilość Klientów, którzy od lat co roku do nas wracają. I to nie tylko w wielkich miastach. Również w takich jak Włocławek, Łomża czy Bielsk Podlaski – podkreśla Ilona Rączka.

Wydanie: 12/2009, 2009

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy