Patologia czy usługa?

Patologia czy usługa?

Lobbing bezpośredni – „Newsweek”, piórami Michała Karnowskiego i Amelii Łukasiak, pisze, że w tle afery Orlenu toczy się wojna między PR-owską firmą MDI a „obozem Zbigniewa Siemiątkowskiego”. Ten „obóz” to m.in. „Przegląd”, który „nie żałuje łamów na obronę posła”. Przejrzeliśmy swoje łamy – niestety, nic nie znaleźliśmy. Skąd więc takie bajdy?
Hipoteza nasuwa się sama: MDI, którą założyli dziennikarze śledczy Wołkowego „Życia” – m.in. współautor „Wakacji z agentem”, Rafał Kasprów – wynajęła się „za grube pieniądze” firmie J&S, pośrednikowi w sprzedaży ropy dla Orlenu. I prowadzi działania PR. A jednym z elementów PR jest neutralizowanie zagrożeń oraz pozyskiwanie sojuszników. Oto mamy więc w prawicowym „Newsweeku” laurkę (wręcz kryptoreklamę – gratulacje dla wydawcy) na cześć firmy MDI („to ludzie liczący się w polskim świecie medialnym, znają wszystkich i wiele mogą; mała, ale wyspecjalizowana w wywieraniu nacisku na media spółka; miłe i sprawne chłopaki; firma działająca w sytuacjach kryzysowych”). Zilustrowaną ich zdjęciem, z trzema magnetofonami, więc już nie wiadomo, kto kogo nagrywa, dziennikarz „Newsweeka” PR-owca czy też odwrotnie, i kto komu wyświadcza usługę.
W tym samym numerze kilka stron wcześniej „Newsweek” publikuje raport o paniach sprzedających się za pieniądze. Pod znamiennym tytułem: „Patologia czy usługa”. No właśnie.

Wydanie: 41/2004

Kategorie: Przebłyski

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy