Plakat niepowszedni

Plakat niepowszedni

Ta wystawa należy do gatunku \”nie wolno przegapić\”. Zwłaszcza że odbywa się raz na dwa lata i daje pojęcie o kierunkach rozwoju plakatu na świecie. W tym roku do konkursu Międzynarodowego Biennale Plakatu zakwalifikowano prace artystów z 33 krajów. Kategorie jak zwykle cztery: debiuty, afisz ideowy, reklamowy i promujący kulturę. Artyści nawiązują do starych dobrych wzorców, stosują aluzję, skrót myślowy, nie brakuje plakatów dowcipnych.
Narzekających na stan naszej kultury może zdziwić różnorodność i wielość propozycji właśnie w tej kategorii. Plakaty promujące wydarzenia teatralne, filmowe i imprezy artystyczne dosłownie zdominowały konkurs. Za to afisz reklamowy dotknął regres, o czym świadczy nie tylko mała ilość zgłoszonych prac, ale także fakt nieprzyznania w tej kategorii żadnej nagrody. Wystarczy rozejrzeć się po ulicach, żeby stwierdzić, że artyści nie mają w reklamie dużego wzięcia.
Największe wrażenie robią jednak plakaty ideowe – ekspresyjne wystąpienia antywojenne, a ostrzeżenia o zagrożeniu środowiska, przemocy i alienacji. Ekspozycja w Muzeum Plakatu w Wilanowie potrwa do połowy września.
kd

Wydanie:

Kategorie: Bez kategorii

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy