Podstawowe warunki skutecznego pozycjonowania w Wielkiej Brytanii

Podstawowe warunki skutecznego pozycjonowania w Wielkiej Brytanii

Część polskich przedsiębiorstw, ze względu na stale postępującą globalizację, prowadzi ekspansję zagraniczną. Z uwagi na bliskie położenie i szereg perspektyw, dotyczy ona krajów europejskich. By zaistnieć na innych rynkach, należy zaoferować w ich ramach odpowiednio zoptymalizowaną stronę WWW. W artykule opiszemy, co należy zrobić, by zapewnić efektywne pozycjonowanie UK.

Specyfika działań optymalizacyjnych w Wielkiej Brytanii

Każdy, kto zamierza działać w UK i na szeroką skalę wykorzystywać do tego Internet, musi być świadomy podstawowych odmienności między rynkiem polskim i brytyjskim, aby nie popełnić błędów i niepotrzebnie nie utracić zasobów czasowych oraz finansowych. Takie odmienności są zauważalne m.in. w odniesieniu do waluty i stref czasowych, co należy uwzględnić w treściach prezentowanych w witrynie.

Jeśli zdecydujemy się na ekspansję na teren UK, ważne znaczenie ma:

  • zapewnienie linkowania zewnętrznego odsyłającego do lokalnych serwisów – w UK powszechną praktyką jest pozyskiwanie linków w ramach tzw. outreachu, czyli od wydawców i twórców serwisów tematycznie powiązanych z naszą stroną,
  • uzyskanie lokalnego IP, który znacznie poprawia geolokalizację witryny i wpływa na szybkość jej ładowania,
  • pozycjonowanie nie tylko względem Google, ale również innych popularnych przeglądarek, w tym Bing i Yahoo (odpowiadają one za około 15% ruchu internetowego).

W każdym przypadku jeśli zdecydujemy się ekspansję na teren Wielkiej Brytanii i pozycjonowanie zagraniczne, należy dostosować wygląd i funkcjonalności witryny oraz content zawarty w jej ramach do lokalnych uwarunkowań.

Dopasowanie słownictwa

W ramach strategii SEO realizowanej na rynku brytyjskim konieczne jest uwzględnienie specyfiki słownictwa używanego w UK, w tym tego, że istnieje wiele jego odmian i dialektów (np. język irlandzki, walijski czy gaelicki szkocki). Język angielski jest przez Google znacznie lepiej rozpoznany niż polski, dlatego pozycjonowanie, szczególnie w przypadku fraz kluczowych wykazujących dużą konkurencyjność, musi mieć wysoki poziom.

Googleboty różnicują język angielski i amerykański. Dlatego zadaniem pozycjonera jest odpowiednie uwzględnienie słów, które mają takie samo znaczenie w obu językach, ale są pisane w inny sposób. Dobrym przykładem jest telefon komórkowy – w UK określa się go jako mobile phone, podczas gdy na terenie USA używany jest termin cell phone.

Zapewnienie właściwej domeny

81% internautów w Wielkiej Brytanii preferuje witryny posiadające lokalną domenę. Dlatego zasadny jest zakup ccTLD, czyli domeny krajowej najwyższego poziomu. Umożliwia ona zastosowanie rozszerzenia co.uk, które pozytywnie wpłynie na brytyjskich użytkowników – chętniej będą oni odwiedzali witrynę. Wydatnie przełoży się to na jej popularność w wyszukiwarce i znacznie wspomoże SEO.

Kanał mobile to klucz do odniesienia sukcesu

W UK znacznie rozpowszechnione jest wykorzystywanie urządzeń mobilnych – ponad 80% populacji używa smartfonów, a urządzenia mobilne odpowiadają za około 50% ruchu w Internecie. Kanał mobile jest coraz popularniejszy wśród użytkowników, co musi być odpowiednio uwzględnione w ramach SEO.

W tym zakresie chodzi o stworzenie aplikacji mobilnej lub zapewnienie responsywności witryny. RWD (Responsive Web Design) dotyczy możliwości jej prawidłowego wyświetlania się na wszystkich urządzeniach, w tym smartfonach i tabletach.

Efektywne wykonanie wszystkich zadań, jakie obejmują pozycjonowanie UK, nie jest łatwe. Dlatego warto skorzystać z pomocy agencji iCEA, której pracownicy mają odpowiednie doświadczenie w optymalizacji na rynku brytyjskim.

Źródło zdjęcia: pixabay.com/DiggityMarketing

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy