Pośród morza piasków

Pośród morza piasków

Desert Storm – Pustynna Burza
Nazwa: Desert Storm – Pustynna Burza
Dystrybutor: LEM
www.lem.com.pl
Cena: 99 zł
Ocena: 4,5/6

 

Desert Storm – Pustynna Burza przenosi nas w czasy wojny z Irakiem. Jako członek oddziału komandosów musimy wykonać serię misji, od uwolnienia uwięzionych członków oddziału lub wybranych osobistości do zniszczenia różnych obiektów. W grze zastosowano rozwiązania znane już z innych gier typu FPP, np. Ghost Recon, w których wcielamy się w jednego z żołnierzy biorących udział w akcji. Pewną nowością jest możliwość szybkiego przełączania punktu, z którego obserwujemy teren wydarzeń. Oglądamy go oczami żołnierza lub z miejsca znajdującego się nieco za nim, co poszerza pole widzenia. Nieco bardziej realistyczne są też możliwości naszych żołnierzy. Podobnie jak podczas prawdziwych walk zapas amunicji jest ograniczony, ale możemy korzystać z broni oraz innych przedmiotów odnalezionych na miejscu akcji. Dotyczy to także różnych pojazdów, które mogą się okazać niezbędne do realizacji postawionych zadań. Szkoda jednak, że gra pozwala na wykorzystanie tylko przedmiotów przygotowanych przez twórców gry. Nie jest natomiast dostępna broń pokonanych przeciwników. Inna rzecz, że ich ciała znikają, gdy powracamy na miejsce wcześniejszych potyczek, co zakłóca realizm. Również niedopracowany jest sposób celowania – kursor porusza się dziwnie, skokowymi ruchami i niekiedy trudno precyzyjnie naprowadzić go na cel. Na szczęście żołnierze wroga, podobnie jak my, muszą co jakiś czas przeładować broń, a to udaje się wykorzystać na spokojne oddanie celnego strzału. Naszym żołnierzom wydajemy podstawowe rozkazy, dzięki czemu będą podążać naszym śladem lub kierować się w wyznaczone miejsca, Możemy też nakazać im prowadzenie ognia lub powstrzymać ich przed tym, przez co łatwiej skrycie podejść do przeciwnika lub zlikwidować go z karabinu snajperskiego. Było to dość trudne w Ghost Recon, gdzie zdarzało się, że nasi podkomendni otwierali ogień w najmniej odpowiednim momencie. Zresztą znacznie łatwiej przełączać się pomiędzy poszczególnymi członkami oddziału, chociaż sposób wyboru broni jest mało wygodny. Za to wachlarz uzbrojenia jest dość obszerny i obejmuje oprócz broni palnej, granatów czy noża również apteczkę pozwalającą na ratowanie życia własnego oraz kolegów. Możliwość wymiany posiadanego wyposażenia oraz wykorzystania artylerii i lotnictwa to kolejne zalety gry, która daje sporo zabawy – zwłaszcza podczas gry w sieci – chociaż brakuje jej nieco klimatu, jakim może się pochwalić Ghost Recon.
LM

Wydanie: 2002, 44/2002

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy