Czy pozycjonowanie ma wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym?

Czy pozycjonowanie ma wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym?

Zakupy online cieszą się dziś dużym uznaniem konsumentów. Osoby kupujące towar taką drogą tłumaczą swój wybór m.in. oszczędnością czasu, szerszym asortymentem i nierzadko atrakcyjniejszymi cenami w stosunku do oferowanych przez punkty stacjonarne. Z każdym miesiącem pojawia się zatem coraz więcej sklepów internetowych, co sprawia, że konkurencja na rynku jest olbrzymia. Przedsiębiorcy prowadzący handel w sieci muszą więc zadbać o popularność swojego biznesu. Czy pozycjonowanie sklepów internetowych ma wpływ na sprzedaż?

Czym jest pozycjonowanie?

Na początku powinniśmy oczywiście wyjaśnić, czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Przede wszystkim trzeba mieć świadomość, że zdecydowana większość internautów szukających za pomocą sieci dowolnego produktu korzysta w tym celu z popularnych wyszukiwarek. Po wpisaniu hasła pojawia się jednak ogrom wyników umieszczonych nierzadko na dziesiątkach podstron.

Przeciętny internauta nie przegląda rzecz jasna każdej propozycji, która pojawiła się na ekranie. Badania mówią, że większość użytkowników sieci zatrzymuje się na maksymalnie dziesięciu pierwszych wyświetlonych adresach, pomijając całkowicie całą resztę. Według niektórych statystyk niemal 80% internautów szukających wybranej rzeczy za pomocą Google nigdy nie przechodzi do drugiej strony wyników!

Pozycjonowanie strony internetowej, w tym m.in. sklepu www, to zatem działanie marketingowe polegające na „wybiciu” domeny jak najwyżej w propozycjach wyszukiwarki. W ten sposób staje się ona widoczna dla internauty, czyli potencjalnego klienta. Przy silnej konkurencji rynkowej ma to często kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesowego.

Najważniejsze elementy pozycjonowania sklepu www

Pozycjonowanie polega na dostosowaniu strony tak, by znalazła się na topowych miejscach wyszukiwarki. Całość to dość złożony proces, w którym wyróżnić możemy kilka składowych. Przede wszystkim trzeba przeprowadzić szczegółową analizę witryny pod kątem jej budowy i zawartości.

Jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania sklepu internetowego jest optymalizacja (SEO), która zakłada m.in. zamieszczanie na stronie unikalnej i wartościowej dla klienta treści. W serwisie powinny znajdować się teksty określonej długości – m.in. opisy produktów, opinie, porady, regulamin korzystania z usług – zawierające wyznaczone wcześniej słowa i frazy kluczowe. Bardzo ważna jest również struktura nagłówków zwiększająca nawigację i czytelność.

Należy zwrócić też uwagę na meta tagi, czyli prawidłowo dobrane tytuły i opisy poszczególnych podstron, a także na na linki wewnętrzne oraz grafikę. Zamieszczone obrazy powinny być atrakcyjne dla odwiedzających i dopasowane do tekstów, ale nie mogą przeciążać serwisu ani spowalniać jego działania. Długi czas ładowania strony odstraszy klientów, którzy szybko zrezygnują z zakupów i przejdą do konkurencyjnego serwisu.

Aby sklep internetowy miał szansę na silną pozycję w wyszukiwarce, trzeba również zadbać o responsywność witryny, czyli dostosowanie jej struktury i wyglądu do możliwości prawidłowego wyświetlania na różnych urządzeniach mobilnych. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób robi zakupy online za pomocą smartfonów i tabletów.

Czy pozycjonowanie wpływa na sprzedaż w sklepie online?

Bez wątpienia pozycjonowanie sklepów internetowych niesie za sobą wiele korzyści. Do głównych zalet takiego działania zaliczyć możemy:

  1. Podbicie widoczności i rozpoznawalności marki

Gdy strona sklepu trafia do topowych wyników wyszukiwarki, staje się bardziej zauważalna, przez co zwiększa zainteresowanie klientów swoją ofertą. Wpływa to również na poprawę rozpoznawalności marki wśród użytkowników sieci szukających konkretnego produktu czy usługi. Krótko mówiąc – sklep jest wówczas widoczniejszy w internecie i coraz więcej osób ma świadomość jego istnienia na rynku.

  1. Zwiększenie ruchu organicznego i wzrost sprzedaży

Jeśli domena pojawi się na górze listy wyników, zdobywa przewagę nad konkurencją i zostaje zdecydowanie częstszym wyborem konsumentów. Odnotowuje się wówczas znaczne zwiększenie ruchu organicznego, czyli tzw. „kliknięć” w bezpłatny (niebędący reklamą) link zaproponowany przez wyszukiwarkę. Nietrudno domyśleć się, że z reguły ma to bardzo duże przełożenie na realną sprzedaż i wzrost obrotów firmy.

  1. Wzbudzenie zaufania klientów i wzmocnienie renomy marki

Sklep online, który dzięki procesowi pozycjonowania znalazł się w czołowych miejscach wyszukiwarki, zyskuje nie tylko na rozpoznawalności, ale również na wiarygodności. Zdobycie zaufania potencjalnych klientów, budowanie z nimi relacji oraz podwyższenie renomy marki dodatkowo wzmacniają pozycję na rynku, przyczyniając się do dalszego rozwoju i stałego zwiększania dynamiki sprzedaży.

Jak widać, pozycjonowanie sklepów internetowych ma wiele zalet. Przede wszystkim może w ogromnym stopniu wpływać na popularność danego punktu, szybsze docieranie do kolejnych klientów, a ostatecznie na regularny wzrost wyników sprzedażowych. Nie ma chyba skuteczniejszej metody promocji sklepu www niż pozycjonowanie, choć należy tu wyraźnie podkreślić, że nie jest to prosty ani szybki proces. Na efekty trzeba nieco poczekać – na pewno nie pojawią się dnia na dzień.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych a agencja SEO

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga dużej, stale aktualizowanej wiedzy m.in. z zakresu informatyki, programowania czy content marketingu. Należy również mieć świadomość, że nieprawidłowo przeprowadzony proces może wręcz zaszkodzić marce i negatywnie wpływać na widoczność strony.

Najlepszym rozwiązaniem jest zatem w tym wypadku agencja SEO. Specjaliści mający wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania i optymalizacji sklepów internetowych z pewnością wykonają usługę z lepszym skutkiem niż laik, który porusza się w tym temacie po omacku, korzystając jedynie z wiedzy zaczerpniętej z sieci. Usługi, które oferuje dobra agencja SEO, mogą zatem bardzo przysłużyć się do zwiększenia sprzedaży w sklepie online.

Dziś każda firma zajmująca się handlem internetowym musi mieć na uwadze, że brak skutecznego, profesjonalnie przeprowadzonego pozycjonowania nie przyniesie wymiernych rezultatów. Agencja SEO to zatem szansa na zdecydowanie większe powodzenie w biznesie, osiągnięcie satysfakcjonujących zysków i możliwość stałego rozwoju.

Warto dodać, że w stosunku do możliwych rezultatów, pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest wielkim wydatkiem. Na taką inwestycję mogą pozwolić sobie nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale również małe lub początkujące firmy. Poniesiony koszt prawdopodobnie wkrótce się zwróci, a zyski zaczną być większe niż straty.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Komentarze

  1. Anonim
    Anonim 7 lutego, 2024, 20:28

    Bardzo ciekawy artykuł, naprawdę dobrze napisany, warto też przy SEO rozważyć dobrą ofertę strony internetowej. https://nowoczesne-strony.com/strony-internetowe/

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy