Polecamy!

Bogusław Czarmiński
Głowy, Główki i pół…
Wydawnictwo AGAPE, Warszawa 2006

Do potocznej świadomości wdziera się brutalnie język walki. Wdziera się fanatyzm Radia Maryja. Wciska się kunktatorska i pełna nienawiści walka polityczna licznych partii. Polacy są skłóceni i podzieleni. Politycznie. Ideologicznie. Wyznaniowo. Obraz człowieka w Polsce redukowany jest do obiektu walki politycznej. Tyle człowiek wart, ile wart jest jego głos w wyborach. Życie publiczne kształtowane jest według wskazań jednej religii. Wartości chrześcijańskie ulegają korozji na skutek upolitycznienia hierarchii kościelnej. Tabloidyzacja mediów degraduje naszą kulturę i pogłębia polityczny chaos. Oto obszar myślowy zarysowany przez autora w tej książce. Personifikowany jest przez licznych przedstawicieli klasy rządzącej, m.in. bp. Tadeusza Pieronka, metropolitę Sawę, Jerzego Urbana, Adama Michnika i Tomasza Lisa.

Artur Cieślar
Kobieta metafizyczna
Wydawnictwo INANNA, Wydawnictwo
Jacek Santorski & Co, Warszawa 2005

\”Kobieta metafizyczna\” to zbiór
10 niezwykłych wywiadów Artura Cieślara ze znanymi kobietami różnych zawodów i temperamentów, wydawałoby się – różnych światów: artystkami, politykami, naukowcami… Intymne rozmowy z kobietami mądrymi, wrażliwymi i odważnymi, które uchylają drzwi do swoich światów. O życiu i o tym, co nadaje mu sens, o indywidualnych wyborach, sukcesach i porażkach, duchowości i sprawach ostatecznych. A także o tym, jak zobaczyć więcej, lepiej rozumieć świat, a także żyć bardziej świadomie. Rozmowy z Beatą Tyszkiewicz, Jadwigą Staniszkis, Magdaleną Cielecką, Beatą Pawlikowską, siostrą Małgorzatą Chmielewską, Agatą Tuszyńską, Ewą Foley, Małgorzatą Braunek, Magdaleną Środą.

Simon Anholt
Sprawiedliwość marek
Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2006

W tej błyskotliwej, kontrowersyjnej i pełnej profesjonalnej pasji książce Simon Anholt, czołowy światowy ekspert brandingu, udowadnia, że kombinacja markowego eksportu i brandingu narodowego może otworzyć przed krajami rozwijającymi się ścieżkę szybkiego rozwoju gospodarczego. Określona przez jednego z krytyków jako \”uderzająco ludzki punkt widzenia na kapitalizm\” \”Sprawiedliwość marek\” wskazuje, w jaki sposób metody tworzenia bogactwa krajów i firm Pierwszego Świata mogą być z sukcesem przeniesione do krajów i miejsc, które potrzebują tego najbardziej. Od pierwszego wydania w 2003 r. książkę wzbogacono o prezentację najcenniejszej polskiej marki, co osadza przesłanie publikacji w polskich realiach.

Wydanie:

Kategorie: Bez kategorii

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy