Prawo inżyniera Mamonia obalone!

Prawo inżyniera Mamonia obalone!

Kampania promocyjna wokół filmu „Katyń” pokazała, jak polskie społeczeństwo jest podatne na zabiegi agencji PR i reklamowych. Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 55% Polaków uważa najnowszy film Wajdy za najwybitniejszy polski film w historii. Przegrał chociażby z innymi filmami Wajdy czy też z twórczością Kieślowskiego i Munka – z jednej strony, a Hoffmana i Forda – z drugiej. O gustach się nie dyskutuje. Chociaż krytycy raczej nie podzielają entuzjazmu społeczeństwa. Nie to jest jednak istotne. Ważne, że zwyciężył film, którego NIE widziało 90% dorosłych Polaków! I jak tu się dziwić skuteczności politycznego PR czy fascynujących reklam proszków do prania. Wynik jednak jest historyczny, obala bowiem słynne prawo inżyniera Mamonia, że lubimy to, co znamy. Dzisiaj Polacy cenią to, czego na oczy nie widzieli.

Wydanie: 10/2008, 2008

Kategorie: Przebłyski

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy