Sztuczna inteligencja w biznesie

Sztuczna inteligencja w biznesie

W wielu dziedzinach życia coraz częściej wykorzystujemy zaawansowane algorytmy i nowoczesne technologie. Wiele firm przekonało się o tym, że zastosowanie sztucznej inteligencji w biznesie może przynieść wiele pozytywnych efektów. Pomaga ona w analizowaniu danych i usprawnia działanie przedsiębiorstw. Zobacz, w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w prowadzeniu biznesu, planowaniu działań marketingowych, a także jakie znane przedsiębiorstwa już ją wykorzystują.

Świat biznesu korzysta z nowych technologii

Wiele nowych technologii dość szybko przestaje być jedynie ciekawostką, znajdując zastosowanie w codziennym życiu. Nie inaczej jest w przypadku zaawansowanych algorytmów AI. Sztuczna inteligencja w biznesie dziś już nikogo nie dziwi, a wiele firm przekonało się o jej pozytywnym wpływie. Usprawnia działanie biznesu między innymi dzięki mechanizmom rozpoznawania mowy i obrazów, a także pomagając w optymalnym przetwarzaniu danych. Przykładowo – chatboty wykorzystujące AI z powodzeniem mogą zastąpić ludzi na początku ścieżki zakupowej klienta.

Sztuczna inteligencja w biznesie wspomaga działania marketingowe

Z udostępnionego na portalu MarketingLink raportu wynika, że ogromną zasługą sztucznej inteligencji w biznesie jest analizowanie trendów na rynku. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą na nie sprawnie reagować, dostosowując do potrzeb użytkowników konkretne towary lub usługi. Mechanizmy AI potrafią same się uczyć i efektywnie przetwarzać pozyskane wcześniej dane na temat rynku, grupy odbiorców lub nawet pojedynczego użytkownika Internetu. Celnie targetowany przekaz jest dziś podstawą działania nie tylko sprzedawców w branży e-commerce, ale także nowoczesnych mediów.

Jednym z obszarów, które dziś praktycznie nie mogłyby istnieć bez AI jest marketing. Sztuczna inteligencja pomaga personalizować i automatyzować prowadzone przez firmę działania marketingowe w oparciu o dostarczone dane. Stała i automatyczna analiza efektów sprawia, że firma optymalnie wydaje budżet reklamowy. Z mechanizmów wykorzystujących AI korzystają dziś wszystkie największe firmy technologiczne, w tym giganci ze świata social mediów i Internetu.

Które firmy wykorzystują sztuczną inteligencję w biznesie?

Do ciekawych przykładów, które mogą zobrazować skalę wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie należą Google, Microsoft oraz Facebook. Są to przedsiębiorstwa mające ogromny udział w rynku IT i można powiedzieć, że w pewnym stopniu tworzą dzisiejszy Internet. Każda z tych firm dysponuje nowoczesnymi algorytmami odpowiadającymi za przetwarzanie ogromnej ilości danych. Sztuczna inteligencja w biznesie IT pozwala na dopasowanie treści wyświetlanych użytkownikom w oparciu o ich wcześniejsze zachowania, zainteresowania i wiele innych parametrów. Dzięki temu użytkownik dłużej pozostaje na danej stronie, co przekłada się pozytywnie na zyski przedsiębiorstwa.

Ogromne marki, jak Netflix lub Amazon, także wykorzystują sztuczną inteligencję w biznesie. Działanie tych platform jest w dużej mierze oparte na analizie ocen wystawianych przez użytkowników tych serwisów. System rekomendacji pozwala na pokazywanie odpowiednich propozycji użytkownikom.

Wiele informacji na temat sztucznej inteligencji oraz jej zastosowania – nie tylko w biznesie, można znaleźć na portalu AI Business.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy