Co znaczy pozycjonowanie stron i na czym polega?

Co znaczy pozycjonowanie stron i na czym polega?

Widoczność w wyszukiwarce internetowej znacząco wpływa na generowane przez firmę zyski. To, co wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, jest bowiem traktowane przez użytkowników Google jako „lepsze”. SEO (Search Engine Optimization) jest zatem niemniej ważne niż samo tworzenie witryn. Cóż bowiem ze świetnie działającej strony, jeśli mało kto dociera do niej z wyników wyszukiwania. Poniżej wyjaśniamy, na czym polega pozycjonowanie stron www i reklama w Internecie. Sprawdź, w czym może Ci pomóc agencja zajmująca się reklamą w Google.

Pozycjonowanie stron w Google – czym jest i z czego się składa?

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google to proces zwiększania, a następnie utrzymywania satysfakcjonującej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Firmy zajmujące się reklamą w Internecie oferują w ramach pozycjonowania optymalizację stron pod wyszukiwarki internetowe, a także działania promocyjne podejmowane poza witryną. Pozycjonowanie stron to zatem SEO On Site oraz SEO Off Site, a także analityka internetowa.

SEO (Search Engine Optimization) On Site – na czym polega?

SEO On Site (określane niekiedy również jako SEO On Page) to techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. SEO On Page to również bardzo ważny element marketingu internetowego. Pozycjonowanie strony internetowej składa się w tym przypadku z działań takich jak:

  • optymalizacja kodu strony,
  • optymalizacja treści strony.

SEO (Search Engine Optimization) Off Site – z jakich elementów się składa?

SEO Off Site (analogicznie określane jako SEO Off Page) to pozycjonowanie stron przeprowadzane poza witryną. Agencja zajmująca się reklamą w Google wykonując tę usługę, przeprowadza zatem działania takie jak:

  • link building – budowanie bazy linków zewnętrznych, które prowadzą do strony klienta,
  • content marketing – marketing treści, czyli tworzenie, a także publikacja wartościowych tekstów poza stroną klienta.

Pozycjonowanie stron – analityka jako trzeci element

Pozycjonowanie stron powinno rozpocząć się od zbadania funkcjonowania witryny w kontakcie z odbiorcami. Gdy agencja zajmująca się reklamą w Google analizuje stronę internetową, można dowiedzieć się między innymi, kto odwiedza witrynę, co na niej robi, a także jakie aspekty witryny trzeba poprawić. Agencja zajmująca się reklamą w Google wykonuje audyt SEO (analiza oraz ocena mocnych i słabych stron witryny) oraz monitoruje i raportuje na bieżąco wypracowywane efekty, działania konkurencji i zmieniające się na bieżąco trendy. Dzięki systematycznej analityce internetowej możliwe jest wdrażanie cyklicznych zmian celem jeszcze lepszej optymalizacji.

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne to działania, których celem jest podniesienie pozycji strony internetowej dla słów kluczowych odnoszących się do konkretnego regionu. Lokalne pozycjonowanie stron (z ang. Local SEO) składa się zarówno z SEO On Site, jak i SEO Off Site. Google na podstawie czynników takich jak m.in. geolokalizacja oraz numer IP jest w stanie określić kraj, region, a także miasto swoich użytkowników. Firmy, które działają stacjonarnie, mogą dzięki usłudze pozycjonowania lokalnego łatwo zwiększyć liczbę klientów oraz zyski.

Pozycjonowanie stron sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to realizacja opisanej powyżej usługi dla firm z branży e-commerce. W tym wypadku pozycjonowanie strony www łączy się z realizacją celów takich jak:

  • wzrost sprzedaży,
  • wzrost ruchu.

Wzrost sprzedaży łączy się często z pozyskaniem nowych użytkowników na stronie sklepu internetowego, a wzrost ruchu jest dowodem tego, że coraz więcej osób trafia na stronę sklepu. W tym przypadku bardzo często oprócz działań SEO firma zajmująca się reklamą w Internecie stosuje również SEM (Search Engine Marketing), czyli SEO + PPC (kampanie banerów lub płatnych linków, w których reklamodawca płaci za każde kliknięcie).

Marketing internetowy jest dla każdego. Właściciele firm e-commerce, a także przedsiębiorstw z wielu innych branż mogą zatem postawić na pozycjonowanie stron internetowych. Agencja SEO to firma, z którą warto się skontaktować w sytuacji, gdy potrzebne jest pozycjonowanie strony w Google.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Komentarze

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy