Czysta gra w biznesie

Czysta gra w biznesie

W Polsce coraz modniejsze są konkursy dla firm. Tylko jeden z nich promuje… uczciwość Czy uczciwość w biznesie to marzenie, czy rzeczywistość? Okazuje się, że marzenie – klientów, pracowników, państwa – które czasami się spełnia. Uczciwość w biznesie nie jest w Polsce powszechna. Negatywny wizerunek polskiego biznesmena utrwalił się do tego stopnia, że pierwszy kodeks etyki w działalności gospodarczej prof. Mirosława Kozińskiego z 1994 r. nazwano walką z wiatrakami. Tymczasem dobre imię firmy nie opiera się tylko na wskaźnikach finansowych czy produktach wysokiej jakości. Coraz większej wagi nabierają: przestrzeganie norm etycznych, działanie na rzecz społeczeństwa oraz uczciwość wobec kontrahentów, pracowników, skarbu państwa i środowiska. 7 grudnia w Filharmonii Narodowej odbyła się czwarta uroczysta gala projektu Przedsiębiorstwo Fair Play – konkursu dla rzetelnych i uczciwych firm organizowanego przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym oraz Krajową Izbę Gospodarczą. To obecnie jedyne ogólnopolskie przedsięwzięcie propagujące uczciwość w gospodarce. Celem imprezy, nawiązującej do idei nagrody Business Fair Play Award przyznawanej przez KIG, jest wyłonienie firm, dla których oprócz czystego zysku ważne jest także dobro publiczne. Statystyka mówi, że przedsiębiorstwa biorące udział w konkursie to nie tylko firmy dynamicznie rozwijające się (niektóre osiągnęły niemal 200-procentowy

Cały tekst artykułu można przeczytać w elektronicznej wersji "Przeglądu", która jest dostępna dla posiadaczy e-prenumeraty lub subskrypcji cyfrowej.
Wydanie: 2001, 51/2001

Kategorie: Kraj