Trzy lata z Gierkami Lotto

Trzy lata z Gierkami Lotto

Jeszcze kilka lat temu przed kolekturami Lotto ustawiały się długie kolejki. Działo się tak zazwyczaj w przypadku wysokich kumulacji, w których do wygrania było 30, 40 czy nawet 60 milionów złotych. Z badań opinii społecznej wynika, że w Lotto (dawniej Duży Lotek), najpopularniejszą w Polsce grę liczbową, zagrał już niemal co drugi dorosły Polak. Najnowszy raport Totalizatora Sportowego dowodzi, że już ponad milion osób gra online, ale Lotto online to nie tylko loterie liczbowe, dobrze znane ze stacjonarnych punktów.

W grudniu 2018 r. spółka uruchomiła swój kanał online sprzedaży, od razu stając mocno na dwóch nogach, bowiem w jednym czasie udostępniła jedyne legalne w Polsce kasyno online oraz platformę gier liczbowych. Obecnie oba kanały mają razem ponad 1,8 miliona użytkowników. W pierwszych 10 miesiącach 2023 r. wygenerowały 45 miliardów przychodu.

  • Z Lotto online najczęściej korzystają ludzie młodzi (na pierwszym miejscu grupa wiekowa: 31-40 lat, na drugim: 21-30 lat). Mężczyźni stanowią 63% użytkowników online, a kobiety – 37% – wynika z raportu Totalizatora Sportowego, przygotowanego z okazji 5-lecia produktów online tej spółki.

Dwa lata później, 21 grudnia 2020 r., na stronie lotto.pl pojawił się nowy produkt – Gierki Lotto. Czym są?

  • Gierki Lotto to formalnie loteria pieniężna, ale można je również nazwać zdrapkami internetowymi, czy e-zdrapkami – wyjaśniają eksperci portalu Zdrapki-Online.pl. – To gra losowa z natychmiastowym wynikiem gry, przeznaczona dla osób pełnoletnich. Wybierając stawkę w gierce na lotto.pl, kupujemy tak naprawdę los z danej transzy loterii, a o wysokości wygranej decyduje wysokość stawki, za którą decydujemy się zagrać. W momencie kliknięcia przycisku PŁACĘ system przypisuje grze los – wygrany lub przegrany. To, co dzieje się na ekranie urządzenia, to tylko wizualizacja wyniku zakupionego losu.

Oznacza to, że użytkownik w żadnym momencie nie ma wpływu na animację gierki, choć niektóre z gierek mogą sprawiać wrażenie, że wykonany ruch zmienia przebieg gry. Animacja ma na celu tylko i wyłącznie uatrakcyjnienie wyświetlenia wyniku gry.

Niektóre z gierek wprost nawiązują do tradycyjnych, papierowych zdrapek (najlepiej sprzedający się produkt Totalizatora Sportowego) dostępnych w punktach Lotto i zdrapkomatach, np. odpowiednik zdrapki Krzyżówka to gierka Krzyżówki, zdrapki Szczęśliwe linie – gierka 50 x Szczęśliwe Linie.

Totalizator Sportowy konsekwentnie stara się przyciągnąć młodych do swoich produktów online. We wrześniu 2023 r. w kilku kanałach (telewizji, radia, internetu i reklama zewnętrzna) uruchomiona została miesięczna kampania wizerunkowa promująca Gierki Lotto, ukazując ten produkt jako atrakcyjną i łatwo dostępną (80% użytkowników Lotto online korzysta z urządzeń mobilnych) rozrywkę, dynamiczną zabaw, sposób na relaks, a wszystko to zostało podbite hasłem „wygrane masz w kieszeni”.

Czy zatem w gierkach rzeczywiście da się wygrać? Jak informuje Totalizator Sportowy, do września 2023 r. użytkownicy w Gierkach Lotto wygrali ponad 600 000 000 złotych.

  • Jak do tej pory główne wygrane padły tylko w trzech gierkach: Krzyżówki, Sztabki i Emotki – informują redaktorzy portalu Zdrapki-Online.pl. – Wygranych powyżej 200 tysięcy złotych w historii Gierek Lotto do tej pory było dziesięć. Przeważnie wygrane opiewają na kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Obecnie gracze mogą wybierać spośród ponad 50 gierek. Zazwyczaj kupowane są od dostawców zewnętrznych, ale aby trafić do szerokiego grona odbiorców, spółka przed mundialem w Katarze zdecydowała się na produkt typu bespoke, czyli gierkę skrojoną specjalnie pod polskich graczy w różnym wieku. Postawiła zatem na najbardziej rozpoznawaną twarz polskiego sportu, Roberta Lewandowskiego, który z okazji 65-lecia spółki, w 2021 r. został Ambasadorem Totalizatora Sportowego i użył swojego wizerunku gierce „Piłka w grze”.

Firma zapowiada, że powstaną kolejne Gierki Lotto tworzone właśnie w modelu bespoke. W większości jednak nadal będą do gry wybierane z portfolio dostawców i dostosowywane do polskiego rynku, jak np. Wielka Warszawska.

Jak czytamy w raporcie „Totalizator Sportowy: 5 lat na rynku online”, w przyszłości tradycyjna kolektura będzie mogła zaoferować także produkty online. Czy wśród nich będą Gierki Lotto? Przekonamy się za jakiś czas.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Komentarze

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy