Celebryci znaczy gwiazdy

Na rynku księgarskim pojawiła się książka, którą powinni przeczytać nie tylko medioznawcy czy dziennikarze z PR-owcami włącznie. Po tę pozycję powinni sięgnąć przede wszystkim ci, dla których celebryci to stały obiekt zainteresowania – czytelnicy tabloidów, widzowie telewizyjnych programów z tzw. gwiazdami. Powinni sięgnąć, by dowiedzieć się chociażby, jak są manipulowani przez medialnych kreatorów. Problem tylko w tym, że owi odbiorcy mediów tego nie zrobią. Publikacja prof. Godzica jest dla nich za trudna, im wystarcza przecież, że w pośredni sposób mogą obcować ze swoimi gwiazdami.
Autor nie tylko prezentuje postacie uznawane za celebrytów, np. Michała Wiśniewskiego, ale także takie telewizyjne tuzy jak Tomasz Lis, Kamil Durczok czy Szymon Majewski. Ich zachowanie na ekranie, wypowiedzi w prasie poddaje analizie, tłumaczy, dlaczego tak się zachowują, jak i to, dlaczego pewnych rzeczy nie robią. Tak więc czytelnik dostaje do ręki nie tylko opis zachowań naszych celebrytów, lecz także znakomitą analizę rynku medialnego, który nieraz niszczy owe gwiazdy, ale nie może się bez nich obejść. Podobnie jak bez czytelników i widzów.

Wiesław Godzic, Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabliodów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007

Wydanie:

Kategorie: Bez kategorii

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy