Jak rozwija się rynek e-commerce w Polsce?

Jak rozwija się rynek e-commerce w Polsce?

Zakupy internetowe stają się coraz bardziej powszechne. Obecnie każdy niezbędny przedmiot możemy zakupić online, a odebrać kiedy chcemy, na przykład dzięki Paczkomatom. Warto przyjrzeć się rynkowi e-commerce, aby zauważyć, jak wielkim potencjałem się charakteryzuje.

Co wiemy o e-commerce?

Pod pojęciem e-commerce znajduje się cały handel internetowy, dzięki któremu możemy zakupić różnego rodzaju przedmioty lub usługi tylko dzięki dostępowi do internetu. Jest to bardzo dynamicznie rozwijająca się branża, ponieważ w jej skład wchodzą również internetowe kantory wymiany walut, bankowość elektroniczna, czy portale aukcyjne. Opiera się ona na wymianie zarówno B2B, B2C jak i C2C. Z pewnością zaletą takiej sprzedaży jest dostępność produktów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w odróżnieniu od tradycyjnych sklepów, które działają tylko w określonych godzinach. Pozwala to na elastyczność w porze robienia zakupów i dostęp do rozszerzonych ofert. Dla sprzedawców jest to również redukcja kosztów, które musieliby wydać na pracowników, czy comiesięczne opłaty za lokal. Często sklepy internetowe oferują również rozwiniętą obsługę klienta, która zapewnia szybki kontakt i odpowiedź na nurtujące nas pytania. Koszty wysyłki przy masowych zamówieniach również są niewielkie, a dzięki opcji Paczkomatów, swoje zamówienie możemy odebrać o dowolnej porze.

Dane z najnowszego raportu

Aby zapoznać się bardziej z najnowszymi informacjami dotyczącymi rynku e-commerce warto spojrzeć na raport Gemius, który ukazał się już po raz 8. wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Możemy dowiedzieć się z niego jak wyglądają tendencje, jeśli chodzi o zakupy internetowe. Ważnym wyznacznikiem jest to, że obecnie aż 73% internautów robi zakupy online. Jest to znacznie wyższy wynik, niż ostatnio i wskazuje na duży wzrost zainteresowania takich sposobem na zakup najpotrzebniejszych artykułów. Jedna trzecia z nich korzysta z zagranicznych serwisów e-commerce. Z pewnością mogła przyczynić się do tego pandemia, która uniemożliwiła nam pójście do sklepów i niejako „zmusza” do spojrzenia przychylnym okiem na takie rozwiązanie. Wśród wybierających tę opcję przeważają osoby młode oraz z wyższym wykształceniem. 27% procent konsumentów korzysta jednak nadal z tradycyjnych form zakupów, podając jako najważniejszą przyczynę możliwość fizycznego kontaktu z produktem. Coraz więcej sklepów oferuje jednak darmową wymianę i zwrot, co może zrekompensować tę niedogodność. Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym w celu zakupów online jest laptop, niedługo za nim telefon/smartfon oraz komputer stacjonarny. W grupie 15-24 lat aż 92% badanych wybrało telefon jako główne urządzenie w kontekście e-commerce.

Wygodne formy dostawy

Z pewnością ważnym aspektem rynku e-commerce jest sprawne zorganizowanie dostaw. Jest to ważne zarówno, kiedy chcemy na przykład zwrócić produkt, jak i jesteśmy przedsiębiorcami z własnym sklepem online. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na usługi kurierskie InPost. Jest to innowacyjna forma dostaw, która jest dostępna w prawie każdym sklepie oferującym sprzedaż internetową. Z pomocą Paczkomatów, które występują praktycznie na każdej większej ulicy możemy bezpiecznie odebrać lub nadać swoją przesyłkę o dowolnej porze dnia podając jedynie swój numer telefonu i kod odbioru. Jeżeli nie chcemy wychodzić z domu, wygodna jest również opcja, kiedy to kurier odbiera naszą paczkę i dostarcza do odbiorcy. Przydaje się to, kiedy planujemy zwrócić zamówiony produkt lub chcemy skorzystać z opcji „od drzwi do drzwi”, aby dostarczyć zamówienie bezpośrednio do odbiorcy o wadze do 25kg. Aż 95% paczek dociera w 1 dzień, a za odbiór 5 i większej ilości paczek, usługa jest bezpłatna! W przypadku e-commerce InPost zapewnia również oferty biznesowe, w tym niższe kwoty za przesyłki, szybkie zwroty, czy integracja z e-sklepem. Jak widać, warto spojrzeć przychylnym okiem na internetowe biznesy, ponieważ jest to sektor rozwijający się bardzo dynamicznie i z pewnością stanowi przyszłość zakupów.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Komentarze

  1. beciak
    beciak 1 września, 2020, 15:45

    PP trzęsie tyłkiem, bo InPost teraz wprowadził bardzo tanie wysyłki 😉

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. Wicek
    Wicek 14 września, 2020, 09:50

    Poczta odchodzi do lamusa! InPost wjeżdża na pełnej! paczkomatów jest coraz więcej, teraz jeszcze słyszałem, że mają być w budynkach, no i wysyłanie klasa! niecała dycha za paczkę na szybkich nadania ch to jest sztos.

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy