Czy Telewizja Polska nie powinna nadawać reklam w niedziele i święta?

Czy Telewizja Polska nie powinna nadawać reklam w niedziele i święta?

PRO Danuta Waniek, przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji To tylko zamiar zawarty w dokumencie „Cele strategii państwa w dziedzinie mediów elektronicznych”, którego nie można traktować w oderwaniu od kosztów telewizji publicznej. Bez zwiększenia ściągalności abonamentu i być może jego podwyższenia nie można ograniczać wpływu z reklam. Przepisy unijne mówią jednak, że nadawcy publiczni nie powinni korzystać z tych samych źródeł finansowania, co komercyjni. Brak reklam w TVP w niedziele i święta pozwoliłby innym nadawcom zarobić więcej. KONTRA Antoni Dragan, członek Rady Nadzorczej TVP SA, b. jej przewodniczący To zły pomysł, który niczego nie rozwiązuje. Przypomina trochę magiczne zaklęcia, aby np. z gliny zrobić złoto. Telewizji, niestety, bez pieniędzy nie da się wiele zrobić. Naiwny jest też sąd, że pieniądze będą same przychodziły. Trzeba sprawę gwarancji finansowania rozwiązać systemowo i skutecznie, a wówczas być może za pięć czy dziesięć lat Telewizja Polska, tak jak osławiona BBC, w ogóle nie będzie nadawała reklam, zarówno w dni powszednie, jak też droższych, w niedziele i święta. Share this:FacebookXTwitterTelegramWhatsAppEmailPrint

Cały tekst artykułu można przeczytać w elektronicznej wersji "Przeglądu", która jest dostępna dla posiadaczy e-prenumeraty lub subskrypcji cyfrowej.
Wydanie: 12/2005, 2005

Kategorie: Pytanie Tygodnia