Największa w historii telewizji kampania na rzecz osób niepełnosprawnych Wieczór. Ojciec szykuje syna do snu. Pomaga mu wykąpać się, wytrzeć, a następnie w pokoju czyta mu bajkę na dobranoc. Dzięki zbliżeniu kamery orientujemy się, że ojciec jest niewidomy, a książka, którą trzyma, napisana jest brajlem. Poza tym szczegółem mamy wrażenie, że mężczyzna zachowuje się i robi wszystko tak samo jak osoba widząca. „Czy naprawdę jesteśmy inni?” – pyta nas napis końcowy spotu. Błysk, że „oni są tacy sami”. I właśnie o to chodzi w kampanii zorganizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji i magazyn dla niepełnosprawnych „Integracja”. Niepełnosprawni – normalna sprawa – Kampania kierowana jest przede wszystkim do osób sprawnych. Ma na celu przełamanie barier mentalnych spowodowanych niewiedzą, lękiem i brakiem doświadczenia w relacjach z osobami niepełnosprawnymi. Opinii publicznej trzeba uświadomić konieczność integracji dwóch światów – osób sprawnych i niepełnosprawnych. Chcemy pokazać odbiorcom, że każdy człowiek, bez względu na swoją fizyczną bądź umysłową sprawność, ma prawo kochać, marzyć i cieszyć się – mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. – Chcielibyśmy jednak, żeby ona także zmobilizowała niepełnosprawnych do większej aktywności społecznej i zawodowej. Dwa lata temu, we współpracy z agencją
Tagi:
Idalia Mirecka