W reklamie liczy się idea

W reklamie liczy się idea

Rozdano nagrody Idea Awards Coraz cieniej śpiewa w Polsce rynek reklamowy, a co za tym idzie – festiwale, konkursy i pokazy reklam. Boom sprzed kilku lat przeminął, zanika fascynacja komunikacją reklamową, rozpuściły się też fundusze reklamodawców, przeznaczone na bardziej przyziemne potrzeby. 18 lutego br. w warszawskim klubie Grand Zero odbyła się dziewiąta edycja Idea Awards – konkursu na najlepszą reklamę w Polsce. Nagroda ta w założeniu promuje kreatywność i nowatorskie rozwiązania w sześciu kategoriach: reklama telewizyjna, reklama radiowa, reklama prasowa, reklama kinowa, outdoor i okładka prasowa. Na temat najlepszych reklam wypowiadali się zleceniodawcy i odbiorcy – widzowie, słuchacze, internauci. Wśród nominowanych znalazły się reklamy m.in.: Coca-Coli, Wranglera, Frugo, Opla, Renaulta, Peugeota, Nissana, RMF FM, Lay’s, Żywca, piw królewskiego i lecha, TVN, BGŻ, mBanku. Choć organizatorzy – grupa ABK i Event Management Polska – postarali się o „sławną” oprawę towarzyską, zapraszając pupili polskich mass mediów: Huberta Urbańskiego, Alicję Resich-Modlińską, Andrzeja Suprona, Martynę Wojciechowską, po imprezie widać było, że recesja nie oszczędza branży. Patrząc na część nagrodzonych produktów reklamowych, można by sądzić, że w dziedzinie kreacji mamy w Polsce niezbyt

Cały tekst artykułu można przeczytać w elektronicznej wersji "Przeglądu", która jest dostępna dla posiadaczy e-prenumeraty lub subskrypcji cyfrowej.
Wydanie: 08/2002, 2002

Kategorie: Kraj