Skuteczne pozycjonowanie strony – od czego zależy?

Skuteczne pozycjonowanie strony – od czego zależy?

Pozycjonowanie strony www to skomplikowany proces, który ma na celu to, aby strona wyświetlała się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnej frazy. Jednak od czego zależy skuteczne pozycjonowanie strony? Samych czynników, które na to wpływają, jest obecnie około 250. W tym artykule zostaną przywołane te najważniejsze.

Po co w ogóle pozycjonować stronę?

Może się wydawać, że pozycjonowanie strony to zbędny kłopot. Należy na niego przeznaczyć dużo czasu lub środków, jednak ilość zysków zdecydowanie przeważa na jego korzyść. Strona wyświetlająca się jako jedna z pierwszych, będzie zdecydowanie częściej wybierana przez użytkowników. Taki ruch przekłada się bezpośrednio na zwiększenie liczby klientów, którzy zakupią u Ciebie usługę lub produkty. Zwiększa się Twój przychód, a więc zyski są o wiele większe niż koszt pozycjonowania.

Jak zacząć skuteczne pozycjonowanie strony?

Każde skuteczne pozycjonowane strony powinno się zaczynać od audytu SEO. Jest to proces, który prześwietla stronę i sprawdza jakie działania zostały już wprowadzone, co należy poprawić oraz co trzeba wprowadzić od podstaw. Powinna też zostać przeprowadzona analiza konkurencji, która ma na celu sprawdzenie, jak ona dba o SEO i co w tym kierunku robiła (na przykład na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się ich strona). Ważnym elementem jest również analiza fraz kluczowych, czyli dopasowanie ich pod daną firmę oraz zakres jej działania.

Od czego zależy skuteczne pozycjonowanie strony?

Jak już było wspomniane, na sam proces SEO ma wpływ około 250 różnych czynników. Jedne są bardziej istotne – inne mniej. Od czego zależy skuteczne pozycjonowanie strony? Jest kilka najważniejszych kwestii, które najbardziej wpływają na jakość i pozycję witryny, są to:

frazy kluczowe, nagłówki, przyjazne adresy URL, treść witryny, szybkość ładowania się strony.

Frazy kluczowe

Fraza kluczowa to inaczej zapytanie, które wpisywane jest w wyszukiwarkę w celu znalezienia czegoś. Dzielą się one na kilka różnych kategorii:

  • frazy brandowe –  zawierają nazwę firmy, produktu lub marki. Takie frazy dość łatwo wypozycjonować, zwłaszcza jeśli są one oparte o naszą własną markę;
  • frazy lokalne – to wszelkie zapytania, które zawierają się w wyszukiwaniu firmy lub usługi w danej okolicy, tutaj zaliczamy takie zapytania jak: „mechanik Drezdenko”, „najlepszy stomatolog w Częstochowie”, „dachdeker Bytům” – w tym wypadku warto także prześwietlić frazy pisane w lokalnej gwarze;
  • frazy longtail – tak zwane długie ogony, to frazy, które oprócz głównych słów kluczowych jak „sukienka na zimę” zawierają dodatkowe określenia, które precyzują wyszukiwanie, czyli na przykład: „swetrowa sukienka na zimę z golfem”;
  • frazy poradnikowe – to wszystkie frazy, które zaczynają się od „jak”, „po co” „dlaczego” – ludzie często poszukują informacji jak coś zrobić, znaleźć lub szukają odpowiedzi na nurtujące je pytania, takie frazy najlepiej umieszczać na blogu firmowym, który dodatkowo będzie pełnił funkcję eksperckiego.

Treści na witrynie

Kolejną bardzo ważnym elementem SEO jest treść witryny, czyli to, co na niej umieścimy. Oprócz tekstów, które mają opisywać naszą firmę, warto umieścić na niej firmowego bloga. Dzięki temu sprowadzimy do siebie ludzi, którzy szukają porad z zakresu naszej działalności – buduje to świadomość marki oraz przedstawia Cię w roli eksperta. Blog wspiera pozycjonowanie na long tail. Zarazem umożliwia wdrożenie linkowania wewnętrznego.

Szybkość witryny oraz jej wyświetlanie

Podczas pozycjonowania strony należy też zwrócić uwagę na szybkość wczytywania strony, oraz jej wyświetlanie na różnych urządzeniach. W dobie szybkiego internetu każda strona (a tym bardziej sklep!), która długo się wczytuje, bywa bardzo szybko zamknięta. Potencjalny odwiedzający równie szybko rezygnuje z przeglądania jakiejś strony, jeśli ta nie wyświetla się poprawnie na telefonie. Roboty wyszukiwarek zwracają uwagę na to, jak szybko ładuje się strona. Istotne jest także dopasowanie wyglądu strony pod użytkowników urządzeń mobilnych.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne
Tagi: internet, SEO

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy