Szyją i promują Polskę

Szyją i promują Polskę

Ubrania z małych firm odzieżowych zakładanych przez młodych Polaków noszą ludzie na całym świecie Jak grzyby po deszczu wyrastają drobne firmy odzieżowe zakładane przez młodych Polaków, których oferta skierowana jest do rówieśników. Ubrania te, często droższe od tych z sieciówek, wyróżniają się bardzo dobrą jakością oraz oryginalnymi wzorami. Sprzedawane są głównie za pośrednictwem internetu. Nie tak dawno w polskich mediach i internecie furorę robiło zdjęcie amerykańskiego piosenkarza i celebryty Justina Biebera w koszulce z nadrukiem „Doing Real Staff Sucks”, co można tłumaczyć jako „Robienie rzeczy przyziemnych jest do bani”. Wydawałoby się, nic szczególnego, ale Bieberowi koszulkę swojego autorstwa wysłały dwie dziewczyny z Polski, Areta i Karolina, które w lutym 2012 r. stworzyły markę odzieżową Local Heroes. 20-latki, przeczytawszy na portalu plotkarskim, że piosenkarz kupił nowy dom, za pośrednictwem Google Maps zdobyły jego adres i dla żartu wysłały paczkę. Od tego momentu zamówienia na ich ubrania zaczęły spływać z całego świata. Dzięki rosnącej popularności dziewczyny zostały zaproszone na listopadową galę MTV EMA we Frankfurcie. To właśnie tam zdjęcie z paczką oznaczoną logo ich firmy zrobił sobie PSY, autor przeboju „Gangnam Style”. Teraz Areta i Karolina same przyznają, że nie wyrabiają

Cały tekst artykułu można przeczytać w elektronicznej wersji "Przeglądu", która jest dostępna dla posiadaczy e-prenumeraty lub subskrypcji cyfrowej.
Wydanie: 05/2013, 2013

Kategorie: Kraj