Uczenie poprzez grę

Uczenie poprzez grę

Czy „Physicus” zainteresuje opornych uczniów? Wśród młodzieży szkolnej krąży wiele mitów na temat łatwych i trudnych przedmiotów. Uczniowie i uczennice poddają się obiegowym opiniom o jakoby niezwykłych predyspozycjach, które trzeba mieć, aby zrozumieć np. matematykę, fizykę, biologię, ale także by opanować tajniki rysunku czy muzyki. Nierzadko uczniowie z góry rezygnują z przyswajania trudnego, ich zdaniem, materiału, zasłaniają się brakiem wrodzonych zdolności, nawet nie próbują zmierzyć się z wyimaginowanymi trudnościami. Zdarza się jednak, że w trakcie nauki trafiają na doskonałego nauczyciela, który potrafi ich wciągnąć i zainteresować danym przedmiotem – wtedy przeżywają olśnienie. Jest wiele sposobów na uczynienie „trudnych” przedmiotów łatwiejszymi, zajmującymi, a nawet pasjonującymi. Jednym z nich jest zabawa, w tym odpowiednio skonstruowana gra symulacyjna. Warszawskie wydawnictwo Infomedia przygotowuje polskie wersje takich edukacyjnych programów do zabawy i nauki w postaci gier komputerowych. Będzie więc „Physicus” pomagający zrozumieć podstawowe prawa tej dyscypliny, będą gry przyciągające do nauki chemii, biologii, a nawet muzyki. „Physicus” ukaże się pod koniec marca br. na dwóch płytach CD. Dzięki grafice komputerowej wprowadzi on młodego gracza w wyimaginowany świat. Zadaniem uczestnika zabawy – młodego naukowca – będzie uruchomienie gigantycznej wyrzutni,

Cały tekst artykułu można przeczytać w elektronicznej wersji "Przeglądu", która jest dostępna dla posiadaczy e-prenumeraty lub subskrypcji cyfrowej.
Wydanie: 15/2002, 2002

Kategorie: Nauka