Jak zwiększyć ruch z Google dzięki pozycjonowaniu?

Jak zwiększyć ruch z Google dzięki pozycjonowaniu?

Strona internetowa powinna być wizytówką każdej firmy, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i stanie się efektywnym źródłem sprzedaży. W rzeczywistości jednak niekiedy wychodzi tak, że pozyskany na niej już jest minimalny, a skuteczność działań w sieci pozostaje wiele do życzenia. Warto odpowiedzieć sobie wtedy na pytanie, czy w strategii marketingowej ujęte zostało pozycjonowanie i czy jest ono wykonywanie poprawnie? Bo to właśnie pozycjonowanie strony pozwala na skuteczne zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce, ale także na dotarcie do użytkowników, którzy zostaną z nami na dłużej. Podpowiadamy jak robić to poprawnie.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo ważny element strategii marketingowej, która pozwala na zdobycie wartościowego ruchu i zwiększenie zysków danej firmy. Niezależnie od tego, czym się zajmuje, zawsze należy zadbać o to, aby była odpowiednio pozycjonowana w sieci. Co się kryje pod tym hasłem? Można śmiało nazwać to wszelkimi działaniami opartymi na manipulacji wyników w danej wyszukiwarce (w Polsce i na świecie zdecydowana większość korzysta z Google). Chodzi o to, by uczynić daną stronę jak najbardziej atrakcyjną, po to, by zyskiwała jak najwyższe pozycje i była chętniej wybierana przez użytkowników.

Chyba każdy doskonale zna ten mechanizm z autopsji. Poszukujesz jakiejś usługi bądź produktu? Wpisujesz hasło w Google i sprawdzasz proponowane przez wyszukiwarkę wyniki. Najczęściej ograniczasz się do dwóch pierwszych stron, ufając im najbardziej. To właśnie cel każdego przedsiębiorcy – aby znaleźć się jak najwyżej, a najlepiej w TOP10. Wszystkie działania, które prowadzą do osiągnięcia tego celu bądź zbliżenia się do niego, włączają się właśnie w proces pozycjonowania. Trzeba pamiętać, że nic nie przychodzi od razu. Działania wymagają cierpliwości i rzetelnej pracy, ponieważ bardzo często efekty są widocznie dopiero po kilku miesiącach. Nie ma tu miejsca na jednorazowe działanie, a na skrupulatne zmiany, reagowanie i analizowanie, które przyniosą zadowalający efekt.

Pozycjonowanie – zadbaj o wszystkie elementy procesu

Oprócz tego, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, warto wiedzieć, że jest ono również działaniami złożonymi. Dlatego, by całość mogła przynieść oczekiwane wyniki, warto po kolei: wykonać audyt strony, stworzyć strategię działania, skrupulatnie wprowadzać nowe wdrożenia i optymalizacje oraz na bieżąco analizować stan witryny. Bez zaplanowania działań strona może dłużej wspinać się w wyszukiwarce. Dobrym pomysłem będzie spisanie priorytetów co najmniej na najbliższy kwartał wraz z pomysłami, jak osiągnąć dane rezultaty. Oprócz optymalizacji strony, ważne jest bieżące śledzenie, jak zmiany wpływają na kondycję całej witryny. Mając świadomość, co działa najlepiej, łatwiej będzie starać się o wyższe pozycje w Google.

Najlepszym wyborem jest skorzystanie ze wsparcia fachowców, którzy doskonale odnajdują się w technicznej optymalizacji stron, a także w content marketingu, co przyniesie z pewnością satysfakcjonujący efekt końcowy. Wybierz rekomendowaną firmę oferującą usługi SEO i przekonaj się, że także i Ty możesz odnieść sukces w sieci: https://smartbuzz.pl/uslugi. Pamiętaj – wystarczy dobry plan i wiedza

Jeśli jednak na chwilę obecną musisz opierać się wyłącznie na własnym doświadczeniu, upewnij się, że proces pozycjonowania opiera się o najważniejsze składowe. Przede wszystkim wykonaj skrupulatny audyt SEO, czyli nic innego jak analizę strony WWW, jaka będzie wszechstronnym źródłem wiedzy na temat jej mocnych i słabszych stron, a także błędów do naprawienia i luk do uzupełnienia. Audyt to pomocne narzędzie w rękach każdej osoby i klucz do sukcesu. Dalej pamiętaj o tym, aby skonstruować zoptymalizowane elementy ramowe strony głównej i podstron, czyli title, meta description. Zadbaj również o układ treści, czyli konstrukcję opartą o nagłówki H1, H2, H3… Sprawdź także, czy strona jest uzupełniona o linki wewnętrzne, czy nie pojawiają się na niej żadne błędy, które należy niezwłocznie usunąć. Przy tym zbadaj szybkość ładowania się strony. Ważną częścią pozycjonowania jest tworzenie wartościowego contentu, jaki będzie nasycony istotnymi frazami kluczowymi, które zwiększą ruch.

Analizuj frazy kluczowe i twórz atrakcyjny content

Zastanawiasz się, jak to jest, że użytkownicy chętnie odwiedzają strony Twojej konkurencji, a do Ciebie nie docierają? Wiele osób uskarżających się na mały ruch na www tak naprawdę nie dba o to, aby dać się zauważyć i zaoferować coś przy tym odbiorcy. Dlatego jeśli zależy Ci na skutecznym zwiększeniu widoczności, zwróć uwagę na dwie kwestie – czy dbasz odpowiednio o content marketing oraz czy wiesz, jakie frazy kluczowe są dla Ciebie najbardziej wartościowe?

Wybranie słów, które pasują do branży i są wyszukiwane przez potencjalnych klientów to klucz do sukcesu. Właśnie w tym pomaga dobrze opracowany audyt SEO, który uwzględnia także analizę fraz, w jakie warto nasycać teksty. Jeśli już wiadomo, czego szukają użytkownicy u konkurencji i co ma szansę się “sprzedawać”, trzeba skupić się na obecności tych słów na stronie internetowej. Wyłącznie w ten sposób odbiorcy będą ją widzieć i chętnie ją odwiedzą. Przygotuj atrakcyjne opisy kategorii czy produktów, uzupełnij witrynę, aby nie była pusta, upewnij się, czy wszystkie obrazki są odpowiednio opisane i twórz regularnie content w formie artykułów blogowych. Z pewnością przyniesie to efekty, które Cię zadowolą i poprawią zyski firmy.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy