PRO Andrzej Lewiński, prezes Polskiej Izby Handlu Centra handlowe i hipermarkety należy lokalizować poza miastem, tak jak jest w wielkich metropoliach europejskich i w USA. W środku miasta burzą one system, naruszają równowagę, nie tylko handlu, ale i życia, komunikacji. Dla Warszawy sieć hipermarketów oznacza śmierć centrum i Starówki. Już dziś ulica Marszałkowska, tak jak Piotrkowska w Łodzi, jest pusta wieczorami, w soboty i niedziele. Młodzież nie zna swego miasta, tylko swoje centrum handlowe. Tej konkurencji nikt nie wygra. KONTRA Stephen Pragnell, prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych, dyrektor Apsys Polska Nie można wprowadzać zakazów inwestowania w centrach miast. Jestem zdania, że wiele miast nie ma rynku, czyli części historycznej łączącej elementy handlu i rozrywki, więc centra handlowo-rozrywkowe mogą uzupełnić tą lukę. Należy natomiast dołożyć starań, aby inwestycja była dobrze wkomponowana w architekturę miasta, a oferta centrum odpowiadała na realne potrzeby i oczekiwania klientów. Centrum powinno się przyczynić do rozkwitu miasta, a nie np. do zatamowania ruchu. Share this: Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook Click to share on X (Opens in new window) X Click to share on X (Opens in new window) X Click to share on Telegram (Opens in new window) Telegram Click to share on WhatsApp (Opens in new window) WhatsApp Click to email a link to a friend (Opens in new window) Email Click to print (Opens in new window) Print