Econverse – vademecum tworzenia start-upu dla młodych

Econverse – vademecum tworzenia start-upu dla młodych

Nie jest chyba wielkim zaskoczeniem stwierdzenie, że w szkole młodzi Polacy o ekonomii uczą się mało, a o kreatywnej przedsiębiorczości jeszcze mniej. Trudno się temu dziwić, w końcu jak nauczyciel (zwykle przecież uczący czegoś jeszcze poza podstawami przedsiębiorczości) ma nagle zacząć prowadzić warsztaty z prowadzenia innowacyjnej firmy?

Nie zaskoczy też chyba nikogo stwierdzenie, że duża część młodych Polaków ma ogromny potencjał i chciałaby go realizować. Co więcej, wielu założy start-up.

Mając na uwadze powyższe, dochodzi się do wniosku: nie musimy przekonywać młodych, że warto tworzyć start-upy, tylko musimy nauczyć ich tworzyć je dobrze. Do tego powinniśmy wzmacniać pewność siebie naszej młodzieży, by nie bała się realizować swoich ambicji. To można osiągnąć poprzez networking – łączenie młodych z doświadczonymi ludźmi biznesu, którzy przebyli ścieżkę, na którą ich protegowani dopiero wkroczą.

Powyższe wnioski natchnęły twórców konferencji Econverse.

Econverse to pierwsza symulacja tworzenia start-upu, a zarazem największa młodzieżowa konferencja ekonomiczna w Polsce, odbywająca się w dniach 8-10 czerwca 2022 r. na PGE Narodowym w Warszawie. Uczestnicy w wieku 17-20 lat będą brali udział w autorskim czwórboju biznesowym, by dowiedzieć się, jak tworzyć start-up, a także zyskają wiele okazji do networkingu.

Jak wygląda czwórbój biznesowy?

„Start-upy” będą tworzyły grupy pięciu osób – każda z nich będzie miała inną specjalizację (manager, strateg, sprzedawca, analityk, komunikator). Drużyny przejdą przez 4 etapy rywalizacji.

Najpierw uczestnicy odkryją i przeanalizują potrzeby konkretnych sektorów; następnie, konsultując się z ekspertami, stworzą pomysł na biznes we wskazanej branży; potem zaczną ten pomysł rozwijać, a ich celem będzie stworzenie działającego modelu biznesowego (czego nauczą się podczas warsztatów z firmami i mentorami); wreszcie, uczestnicy zaprezentują swoje rozwiązania przed Jury oraz Aniołami Biznesu, rywalizując o atrakcyjne nagrody pieniężne.

Nagrody są zróżnicowane, zarówno indywidualne, jak i grupowe, a ich pula wynosi 20 000 zł.

Friends in high places

Nauka od czołowych profesjonalistów to jedna z podstaw marki Econverse. Wyniki raportu The Unicorn Trajectory – Who Unicorns hire and when they hire them z 2019 r. jasno pokazują, że praktycznie wszystkie udane start-upy miały zespoły składające się z pracowników o dużym zróżnicowaniu wiekowym. W interesie polskiej gospodarki jest zatem budowanie zdolności międzypokoleniowej kooperacji. Dlatego inicjatywa Econverse nawiązała współpracę z uznanymi postaciami ze świata biznesu, wśród których znajdą się m.in. prof. Leszek Pawłowicz (EKF), Michał Kramarz (Google for Startups), Krzysztof Borusowski (BEST S.A.), Jacek Kawalec (VoiceLab), Zuzanna Piasecka (BGK), Andrzej Klesyk (Cornerstone Partners), Wiktoria Wójcik (Forbes 25 under 25) czy Anna Korzeniewska (Social Impact Alliance for CEE).

Pomoc Ukrainie

Akomodacja społeczna, szkolenia pracownicze, edukacja czy pomoc szkolna – to tylko część wyzwań, jakie stoją przed Polską w obliczu agresji Rosji na Ukrainę. Dlatego jeden z paneli na Econverse 2022 będzie dotyczyć roli, którą mogą odegrać start-upy we wsparciu Ukrainy. Celem panelu jest przyczynienie się zarówno do debaty nad pomysłami, jak i do stworzenia realnych rozwiązań pomocowych.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy