Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak pracujemy w 1stplace?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak pracujemy w 1stplace?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to wieloetapowy i czasochłonny proces ‒ jest jednak wart zachodu. Regularne działania to wiele korzyści dla biznesu, większe zyski, rozpoznawalność. Jak pozycjonowanie przebiega w agencji 1stplace? Jak pracujemy nad tym, by sklepy e-commerce naszych klientów działały lepiej i zarabiały na siebie? Zachęcamy do lektury!

Konsultacja ekspercka – krok numer jeden

Masz już sklep internetowy, ale brakuje Ci przekonania do pozycjonowania? Nie wiesz, jakie działania byłyby konieczne w przypadku Twojej witryny? Potrzebujesz porady fachowców? W 1stplace proponujemy bezpłatną konsultację ekspercką. Podczas spotkania online nasz specjalista udostępni Ci ekran komputera i na spokojnie omówi najistotniejsze kwestie, wytłumaczy, jakie błędy wymagają najpilniejszej naprawy, jakie działania są wysoce zalecane i dlaczego. Po konsultacji na spokojnie zdecydujesz, czy chcesz zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego i czy chcesz to zrobić z 1stplace.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę, ustalimy szczegółowy zakres prac w obrębie sklepu i poza nim, omówimy też budżet, jak chcesz przeznaczyć na zwiększanie widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Następnie przygotujemy dostosowaną do Twoich potrzeb ofertę.

Audyt i strategia SEO

Pracę rozpoczynamy od szczegółowego audytu sklepu internetowego. Podczas audytu weryfikowane są wszystkie ważne ze względu na pozycjonowanie czynniki. Sprawdzane są:

  • ogólna funkcjonalność witryny, struktura, hierarchizacja zakładek,
  • kwestie techniczne: błędy 404 i inne, prędkość ładowania, poprawność kodu sklepu, metadane,
  • poprawność dobrania słów i fraz kluczowych,
  • profil linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • jakość i ilość treści, ewentualne duplikaty,
  • estetyka sklepu, grafiki,
  • poprawność wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Podczas audytu weryfikowane są pozycje, które aktualnie zajmuje strona,  przeprowadzana jest także analiza konkurencji. Na podstawie zebranych informacji specjaliści przygotowują strategię działania.

Strategia pozycjonowania

Strategia pozycjonowania to rozplanowanie działań, jakie należy podjąć, by zwiększyć wartościowy ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. To przemyślany plan, który ma sprawić, że sklep będzie coraz wyżej w rankingu Google. Składowe strategii to między innymi content marketing, link building, SEO techniczne i wiele innych.

W zależności od konkretnego sklepu, konkurencyjności branży, pozycji, które aktualnie zajmuje dana domena, strategia będzie wyglądać inaczej. Plan działania musi więc być przygotowany indywidualnie dla każdej witryny.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Na podstawie strategii prowadzone są działania. Specjaliści rozpoczynają przygotowywanie opisów produktów, kategorii, artykułów blogowych i sponsorowanych, usuwają błędy na stronie, prowadzą działania on-site i off-site.

Konieczny jest również szczegółowy monitoring działań. Dzięki specjalistycznej wiedzy oraz odpowiednim narzędziom możemy określić, o ile wzrósł współczynnik konwersji, z jakich źródeł klienci trafili do naszego sklepu i jak długi czas w nim spędzili. Możemy obserwować działania konkurencji oraz wszelkie zmiany pozycji naszego sklepu w wyszukiwarce Google.

Każdy krok jest monitorowany, analizowany i raportowany. Dzięki temu właściciel sklepu wie, jakie prace zostały podjęte w danym miesiącu i jakie są ich efekty.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest ważne?

Warto dodać jeszcze kilka słów na temat zalet pozycjonowania. Pamiętajmy, że jest to inwestycja, która się zwróci. Miejsce w TOP10 to większy, wartościowy ruch w sklepie e-commerce. Użytkownicy klikają w linki, robią zakupy, czytają artykuły witryn, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwania. Strony www i sklepy internetowe znajdujące się na dalszych pozycjach odwiedzane są przez niewielki odsetek użytkowników.

Co więcej, sklepy i strony internetowe z pierwszej strony wyszukiwarki Google cieszą się większym autorytetem, a co za tym idzie – większym zaufaniem klientów. Warto więc zadbać o to, by jak najszybciej wyprzedzić konkurencję i cieszyć się z zysków.

3 drogi do sukcesu ‒ która jest Twoja?

1stplace proponujemy trzy pakiety, choć, tak jak już wspomnieliśmy, oferty  zawsze przygotowujemy indywidualnie, z uwzględnieniem potrzeb klienta i specyfiki jego branży. Poniżej omawiamy każdy z pakietów:

  1. Pakiet na start ‒ to rozwiązanie idealne dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-marketingiem, stawiających pierwsze kroki w pozycjonowaniu, niemających jeszcze sklepu internetowego bądź chcących uruchomić nowy sklep.
  2. W drodze na szczyt ‒ to pakiet, który powstał z myślą o osobach mających funkcjonalny, nowoczesny sklep www, chcących zadbać o widoczność witryny w sieci.
  3. Alpiniści SEO ‒ to pakiet obejmujący cały szereg działań, dzięki którym sklep zajmie topowe pozycje.

Wspólnie wybierzemy najlepszą dla Ciebie drogę i zadbamy o to, byś jak najszybciej dotarł do celu. Zapraszamy do współpracy!

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy