Prestashop cennik – co warto wiedzieć?

Prestashop cennik – co warto wiedzieć?

Na rynku istnieje wiele platform, które umożliwiają założenie sklepu internetowego bez konieczności zakupu oprogramowania do obsługi. Jedną z takich platform jest Prestashop. Co warto wiedzieć na temat tej platformy?  Jak wygląda Prestashop cennik? 

Platforma Prestashop – co warto wiedzieć na jej temat? 

Dzięki platformie Prestashop możliwe jest stworzenie własnego sklepu internetowego od A do Z oraz zarządzanie nim. Platforma ta dostępna jest za darmo, możliwe jest zainstalowanie oraz pobranie. Oprogramowanie można pobrać ze strony PrestaShop, która dostępna jest w polskiej wersji językowej. Wystarczy jedynie uzupełnić podstawowe dane, takie jak adres e-mail, profil firmy, a następnie zaakceptować regulamin. Kolejną czynnością jest pobranie systemu na komputer oraz zainstalowanie go.

Dostęp do tej platformy nic nie kosztuje, jest ona w pełni darmowa. Za korzystanie z Prestashop nie trzeba płacić złotówki. Jednak warto mieć na uwadze, że niektóre wtyczki, które rozszerzają możliwości narzędzia, są płatne.

Cennik Prestashop co warto wiedzieć?

Sklep internetowy Prestashop można samodzielnie zainstalować, jeżeli sami posiadamy takie umiejętności. Jednak w momencie, gdy chcemy zlecić profesjonalną instalację bądź modyfikację, potrzebna może być pomoc programisty, freelencera lub agencji.

Wiele osób zastanawia się, z jakimi opłatami musi liczyć się w przeciągu miesiąca lub roku. Cena sklepu z szablonem zawiera:

  • pomoc z podpięciem domeny do serwera,
  • prawidłową instalację szablonu,
  • wybór najlepszego szablonu, który spełnia określone wymagania,
  • ręczne ustawianie szablonu według określonych wymagań,
  • podmianę grafik na głównej stronie sklepu,
  • przetłumaczenie wybranych elementów w szablonie.

Przyszły właściciel sklepu musi również przeznaczyć określoną kwotę na rozwiązania szablonowe. W tej wersji jest spory rozstrzał cenowy, więc można założyć, że najtańsza z opcji wyniesie w granicy 1000 zł netto. Jednak istnieją również agencje, które będą oczekiwać 25 000 zł.

Trzeba mieć na uwadze, że sklep za 1000 zł nie będzie porównywalny z tym za 25 000 zł. Przy budżetowych rozwiązaniach pracuje z reguły jedna osoba, która nie zawsze posiada aktualną wiedzę na tematy związane z SEO czy UX oraz innych tematów, które są potrzebne w przypadku prawidłowego wdrożenia sklepu. Wybór odpowiedniej agencji w danym systemie to z reguły droższe rozwiązanie, jednak gdy nad sklepem pracuje sporo specjalistów, kontakt z firmą będzie łatwiejszy oraz mamy dodatkową gwarancję za wykonanie zadania.

Ile kosztuje sklep internetowy Prestashop indywidualny projekt

W przypadku dużych sklepów internetowych najlepszym wyborem jest zdecydowanie się na agencję. Agencja wdroży sklep internetowy zgodnie z oczekiwaniami oraz aktualnymi trendami. Wybór agencji zależy od naszych potrzeb, z reguły można obejrzeć portfolio, w którym przedstawione będą najlepsze projekty. Zapoznanie się z realizacjami jest szczególnie ważne na początkowym etapie wyboru wykonawcy.

Jest kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę już na samym początku. W przypadku realizacji sklepów ważna jest wersja mobilna, z której korzysta prawie 70% użytkowników. Profesjonalny sklep internetowy w wersji mobilnej sprawia, że użytkownicy mogą dokładnie zapoznać się z danym produktem. Często mogą także dokonać zakupu. Kolejną sprawą jest dostosowanie się do Google. Wersję mobilną sklepu warto posiadać z wielu powodów.

Dostosowania sklepu internetowego jest trudnym zadaniem, lecz z pomocą agencji może być wykonalne. Agencja na wykonanie danego projektu ma jedynie określoną ilość roboczogodzin. Często w projekcie uwzględnione są takie elementy jak: strona główna, karta produktu oraz strona kategorii. Tego typu podejście pozwala na stworzenie sklepu z indywidualnym podejściem, który będzie miał zachowany rozsądny budżet.

Na cenę sklepu internetowego może mieć wpływ wiele różnych składowych. Sklep może posiadać ładny wygląd, jednak jeśli jego ładowanie trwa długi czas, ilość transakcji może być niewielka. Indywidualny projekt nie jest wszystkim, zadaniem sklepu jest przede wszystkim sprzedaż. Własny sklep internetowy musi być również przejrzysty, funkcjonalny oraz intuicyjnie zwiększający konwersję. Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje wdrożenie sklepu internetowego, może być naprawdę różna. Najtańsze oferty wraz ze sklepem internetowym to kwoty około 3000 zł. Więcej szczegółowych informacji można uzyskać na x13.pl.

Jaka jest cena tworzenia sklepów internetowych i marketingu internetowego?

Na prężny rozwój sklepu internetowego ma wpływ wiele czynników. Warto zainwestować w działania z zakresu marketingu w kontekście Twojego sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz reklamy Google Ads są naprawdę potrzebne. Dzięki nim można zbudować widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Stworzenie sklepu internetowego oraz zadbanie o marketing może dać rozpoznawalność marki oraz zwiększyć ruch w sklepie. Efektywny sklep internetowy posiadający kompleksową obsługę przyciągnie klientów. Warto pomyśleć o dostosowaniu sklepu w systemie Prestashop. Przyda się to w przypadku naprawdę dużych sklepów, ale też tych mniejszych.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy