Wpływ digitalizacji na współpracę przewoźnika ze spedycją

Wpływ digitalizacji na współpracę przewoźnika ze spedycją

Postępująca cyfryzacja dzieje się na naszych oczach i jest zauważalna w wielu aspektach i branżach. Dotyczy to także transportu – w jaki sposób współpraca spedycja przewoźnik jest wspierana przez nowe technologie? Jakie korzyści wynikają z tego dla klienta końcowego? Oto przykłady.

Szybszy obieg dokumentów we współpracy przewoźnik spedycja

Płynna wymiana dokumentacji stanowi jeden z podstawowych aspektów, które usprawniają pracę spedytorów.

Sprawne przesyłanie umów i dokumentów z poszczególnymi podwykonawcami lub urzędami pozwala zwiększyć komfort pracy oraz jej skuteczność. Na tym właśnie polega wyższość internetu nad standardowym obiegiem informacji, np. za pośrednictwem firm kurierskich.

Możliwość śledzenia ładunku online

Tracking umożliwia śledzenie położenia ładunku w czasie rzeczywistym, co jest obecnie istotnym czynnikiem współpracy pomiędzy spedycją a przewoźnikiem. Przed laty firmy spedycyjne również niejednokrotnie oferowały podobną funkcjonalność, jednak te systemy były stosunkowo zawodne.

W wielu przypadkach wymagały bowiem potwierdzania aktualnego położenia towaru. Obecnie poprzez rozwój usług informatycznych nie ma już takiej konieczności, dzięki czemu klient końcowy może w dowolnym dla siebie miejscu i czasie zweryfikować aktualną lokalizację towaru.

Przykładem takiego nowoczesnego przedsiębiorstwa, które oferuje klientom zlecającym przewóz innowacyjne rozwiązania, jest M&W Spedition, lider z branży spedycyjno-transportowej z Obornik. Na podstronie https://www.mw-spedition.com/przewoznik/ firma opisuje zasady współpracy przewoźnik spedycja, jakimi kieruje się M&W Spedition. Firma stale poszukuje doświadczonych i wykwalifikowanych przewoźników do współpracy w zakresie transportu krajowego i międzynarodowego.

Współpraca przewoźnik – spedycja z systemem CRM

Warto także wspomnieć o CRM, czyli Customer Relationship Management. To systemy, które są powszechnie stosowane w wielu branżach, wspierając także obsługę klienta czy sprzedaż. Atutem CRM jest pełna customizacja, co pozwala dostosować to środowisko do wymagań i potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa.

Dzięki temu można zmaksymalizować korzyści wynikające z tego systemu. Jego podstawową zaletą jest to, że umożliwia gromadzenie informacji na temat klientów i prowadzonych projektów. To zwiększa czytelność kooperacji dla wszystkich działów.

In-plant forwarding

Ten rodzaj oprogramowania usprawnia z kolei współpracę przewoźnika ze spedytorem. Pierwszym krokiem jest tutaj instalacja software’u na urządzeniu klienta.

Dzięki temu generowanie wszelkich dokumentów spedycyjnych i transportowych będzie odbywało się szybciej i efektywniej. Są one następnie wysyłane bezpośrednio do firmy spedycyjnej. Oszczędność czasu jest tutaj kluczową wartością.

Podpis elektroniczny i jego zalety

Składanie podpisu elektronicznego jest coraz powszechniejsze. Wygoda idzie tu w parze z bezpieczeństwem – pozwala to bowiem zatwierdzać dokument bez konieczności jego drukowania, odręcznego podpisywania i dalszego skanowania lub wysyłki w fizycznej postaci. Co więcej – podpis elektroniczny uniemożliwia wprowadzanie jakichkolwiek zmian w zatwierdzonym dokumencie.

To najważniejsze korzyści wynikające z korzystania z elektronicznego podpisu. Oszczędność czasu oraz papieru, wygoda, bezpieczeństwo – to najistotniejsze cechy.

Różnorodność form kontaktu

Każda firma może mieć różne przyzwyczajenia w kontekście form kontaktu ze swoimi partnerami biznesowymi. WhatsApp, wewnętrzny komunikator lub dedykowana platforma, Skype – to przykładowe opcje. Ważne, aby wybrany sposób komunikacji był ujednolicony i stosowany przez wszystkie działy w firmie.

Innowacje jako przewaga konkurencyjna

Powyższe zagadnienia poruszają tematykę nowoczesnych technologii w służbie wsparcia firm spedycyjnych. Korzystanie z tych narzędzi nie tylko usprawnia i przyspiesza pracę, ale ma także bezpośrednie przełożenie na to, że przedsiębiorstwo jest postrzegane jako nowoczesne i idące z duchem czasu. To z kolei może stanowić o przewadze konkurencyjnej. Powinno to w pełni argumentować, dlaczego warto wdrażać takie innowacje i posługiwać się nimi w komunikacji z przewoźnikami oraz klientami.

Dostęp do trackingu online, możliwość finalizowania umów z zastosowaniem podpisu elektronicznego – to realne i mierzalne korzyści dla partnerów biznesowych. Korzystanie z systemu CRM jest z kolei niewidoczne dla klienta, jednak zdecydowanie usprawnia funkcjonowanie firmy spedycyjnej oraz poszczególnych działów. Co jest tutaj według Ciebie najbardziej pożyteczne?

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy