04/2013

Powrót na stronę główną
Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Pytanie Tygodnia

Kto zyska, a kto straci na sieci fotoradarów?

Prof. Urszula Gołaszewska-Kaczan, etyka w zarządzaniu, Uniwersytet w Białymstoku Zakładanie w budżecie wpływów z mandatów jest wręcz nieetyczne – to pokazuje, że rząd chce stawiać radary nie dla bezpieczeństwa, lecz w celu ściągnięcia „daniny” od społeczeństwa. Bezpieczeństwo zwiększają lepsze drogi (np. na autostradach, jak pokazują statystyki, jest zdecydowanie mniej wypadków) czy rozdzielenie ruchu lokalnego i tranzytowego. Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Zawodowi uczestnicy ruchu drogowego i cywilni posiadacze samochodów są za poprawą bezpieczeństwa. W Polsce wiele

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.

ABC BANKOWOŚCI część IV

Masz to jak w banku – Ogłoszeniowe pułapki

Nie każda reklamująca pożyczki firma jest bankiem Z definicji banki są instytucjami zaufania publicznego, gwarantującymi solidność procedur i bezpieczeństwo powierzonych pieniędzy, co znajduje wyraz w powiedzeniach podkreślających cechę pewności, np. „na bank” czy „masz to jak w banku”. W ostatnich latach pojawiły się jednak w Polsce firmy prowadzące podobną działalność, lecz dalekie od tradycji bankowej solidności. Często określane są jako parabanki. Parapsychologia to nie psychologia Pochodzące z greckiego słowo para- to pierwszy człon wyrazów złożonych oznaczający: nie, niby, prawie,

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.

ABC BANKOWOŚCI część IV

Szybko i łatwo, ale czy warto? – rozmowa z Ernestem Makowskim

Ernest Makowski – starszy specjalista w Departamencie Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Jak duża – z punktu widzenia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – jest skala łamania prawa przez działające na naszym rynku firmy prowadzące działalność finansową? – W 2012 r. do UOKiK wpłynęło kilkaset skarg konsumenckich na przedsiębiorców funkcjonujących na rynku usług finansowych w Polsce. Skargi te dotyczyły m.in. problemów z uciążliwą windykacją, nieudzieleniem pożyczki mimo pobrania przez pożyczkodawcę tzw. opłaty

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.

ABC BANKOWOŚCI część IV

Najpierw policz i pomyśl

Siedem instytucji zaufania publicznego prowadzi kampanię informacyjną „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz” Telewidzowie i radiosłuchacze znają już historię pani Krystyny, która przed świętami pochopnie zdecydowała się na szybką pożyczkę w jednej z firm finansowych. Bardzo szybko okazało się, że aby spłacić świąteczny dług w wysokości 4 tys. zł, musiała zapożyczyć się u rodziny i znajomych. Wtedy dopiero przeczytała uważnie umowę i zobaczyła, że dała się oszukać. Oprocentowanie w wysokości 24% dotyczyło

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.

ABC BANKOWOŚCI część IV

Dmuchać na zimne

Przed decyzją o zaciągnięciu pożyczki należy sprawdzić pożyczkodawcę Przede wszystkim klient powinien sprawdzić, na jakiej podstawie działa określony przedsiębiorca oraz czy i kto sprawuje nadzór na jego działalnością. Uwaga na opłaty przygotowawcze Ważne są informacje przekazywane już na wstępie przez pożyczkodawcę. Szczególną uwagę zwracamy na reklamujących się hasłami typu „kredyt bez BIK”, „nawet z komornikiem”, tymczasem z analizy spraw prowadzonych przez UOKiK wynika, że w wielu przypadkach intencją przedsiębiorcy jest nie udzielenie nam kredytu, ale pobranie opłaty przygotowawczej, zadatku lub

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.