Zalety płatności bezgotówkowej w kontekście powrotu świata do normalności

Zalety płatności bezgotówkowej w kontekście powrotu świata do normalności

Pandemia koronawirusa zmieniła nasze podejście do płatności. Zaczęliśmy częściej korzystać ze zdobyczy technologii. Doskonale widać to na podstawie wzrostu liczby przelewów elektronicznych realizowanych online, kart płatniczych (szczególnie zbliżeniowo) czy płatności mobilnych z wykorzystaniem przenośnego sprzętu, jak np. smartfon, i to przez osoby w różnym wieku. Płatność bezgotówkowa ma duże znaczenie w kontekście powrotu świata do normalności. To dlatego cieszy się ona tak dużą popularnością w różnych zakątkach świata.

Płatność bezgotówkowa – jak wpływa na powrót do normalności?

Płatność bezgotówkowa ma wiele zalet. Biorąc pod uwagę obecną sytuację na świecie, zapewnia ona nam przede wszystkim bezpieczeństwo epidemiczne. Unikamy dzięki niej przekazywania między sobą banknotów i bilonu, które bardzo szybko przenoszą różnego rodzaju bakterie i zarazki. Ponadto, korzystając z płatności bezgotówkowych, klienci nie są ograniczeni do zasobów swojego portfela. Mogą zatem w pełni korzystać ze środków zgromadzonych na swoich kontach i to w wygodny sposób. Wielu klientów decyduje się na takie płatności ze względu na szybkość transakcji. To dlatego wdrożenie we własnej firmie płatności bezgotówkowych może mieć bardzo duży wpływ na poziom osiąganych zysków. Można zatem śmiało powiedzieć, że płatność bezgotówkowa ogranicza transmisyjność koronawirusa, a jednocześnie pozwala na szybkie odrobienie strat, które w dobie pandemii poniosło wiele przedsiębiorstw, poprzez przyspieszenie procesów zakupów i zwiększenie ich dostępności.

Płatność bezgotówkowa – wzrost popularności w latach 2020 i 2021

Wzrost popularności płatności bezgotówkowych wyraźnie widać w opublikowanych wynikach badania Jak COVID-19 zmienił zwyczaje zakupowe i płatnicze Europejczyków, przeprowadzonego przez jednego z największych agentów rozliczeniowych w Środkowej Europie – firmę eservice.pl. W grupie ponad 3500 respondentów z 7 krajów Europy, w tym Polski, aż 31% osób zadeklarowało się bowiem jako bezgotówkowcy, czyli grupa, która preferuje płatności bezgotówkowe, a 48% – jako multipłatnicy, którzy realizują płatności zarówno gotówką, jak i bezgotówkowo. Uczestnicy badania, którzy przynależą do tej pierwszej grupy, stwierdzili, że bardzo ważnym aspektem dla nich jest higiena podczas zakupów, a gotówka jest niehigieniczna. Ponadto duża część z nich wskazała, że pandemia zachęciła ich do realizacji zakupów online. Gdy ograniczenia pandemiczne zostaną już w większości lub w całości zniesione, ponad połowa bezgotówkowców planuje nadal częściej robić zakupy online, niż to było przed wybuchem pandemii. Co więcej, w grupie bezgotówkowców jest wiele osób, które odrzucają usługę online lub miejsce, w których nie mogą dokonać płatności bez konieczności używania do tego gotówki. Na tym przykładzie widać doskonale, że niewdrożenie tego typu formy płatności w naszej firmie może mieć poważne konsekwencje dla jej dalszej działalności w kolejnych miesiącach.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy