Asysta z prawdziwego zdarzenia

Asysta z prawdziwego zdarzenia

Polscy kierowcy mogą skorzystać z ubezpieczenia gwarantującego im skuteczną pomoc w razie awarii czy wypadku Assistance to rodzaj ubezpieczenia komunikacyjnego zapewniającego kierowcy i pasażerom spokojną podróż. W każdej sytuacji, która tego wymaga – zwłaszcza awarii samochodu czy kraksy – podróżujący mogą liczyć właśnie na asystę, opiekę i konkretną pomoc. Assistance nie jest nowością, szereg towarzystw ubezpieczeniowych działających w Polsce sprzedaje podobną usługę. Rozszerzone, wielowariantowe ubezpieczenie assistance, które jest oferowane przez Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA (sprzedaż polis rozpoczęła się od początku listopada br.), stanowi jednak unowocześnienie tego produktu. Ubezpieczenie to gwarantuje bowiem szerszy wachlarz usług i bardziej rozbudowany zakres opieki niż wiele podobnych ubezpieczeń o zbliżonej specyfice dostępnych na naszym rynku. – W trosce o naszych klientów, podróżujących swoimi samochodami po kraju i za granicą, znacznie rozszerzyliśmy zakres ochrony ubezpieczeniowej, podwyższyliśmy również wysokość niektórych świadczeń. Przede wszystkim zaś wprowadziliśmy różne warianty ubezpieczenia assistance, tak aby dostosować naszą ofertę do oczekiwań klientów, także tych najbardziej wymagających – mówi Piotr Kaczanowski, wiceprezes zarządu PTU SA. Nawet na krańcach Europy Nowy produkt przygotowany przez Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń nosi nazwę Assistance II – w odróżnieniu od wcześniejszego assistance o znacznie węższym zakresie, oferowanego przez PTU wraz z ubezpieczeniem OC. Assistance II to dobrowolne ubezpieczenie zapewniające kompleksową opiekę nad klientem przez 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu, na terenie Polski oraz Europy. Ubezpieczenie to gwarantuje szeroki zakres ochrony kierowcy i pasażerom pojazdu, służąc pomocą techniczną, administracyjną, informacyjną, finansową, prawną i medyczną. W grę wchodzą właściwie wszystkie sytuacje, jakie mogą się zdarzyć na drodze – nie tylko awaria, wypadek albo kradzież samochodu, lecz także nieszczęśliwy wypadek czy nagłe zachorowanie kierowcy lub pasażera. Assistance II oferowane jest posiadaczom samochodów osobowych, ciężarowo-osobowych i ciężarowych (o ładowności do 2 ton), mających polskie tablice rejestracyjne. W ramach tego ubezpieczenia PTU SA zapewnia pomoc w trzech wariantach, które warto w skrócie omówić. Wybierz najlepszy wariant Wariant pierwszy obejmuje usługi świadczone przez 12 miesięcy wyłącznie na terytorium Polski. Zakres tego ubezpieczenia przewiduje udzielenie pomocy technicznej, informacyjnej oraz pomocy w podróży. Pomoc techniczna to przede wszystkim naprawa uszkodzonego samochodu na miejscu zdarzenia, dostarczenie paliwa, a także holowanie auta do warsztatu czy na parking oraz złomowanie go. Przez pomoc w podróży rozumie się zakwaterowanie osób podróżujących ubezpieczonym pojazdem, ich przewóz, wynajęcie samochodu zastępczego, odbiór auta z naprawy lub dostarczenie go właścicielowi w przypadku odnalezienia po kradzieży. Pomoc informacyjna to dostarczenie jak najszerszej informacji – np. o warsztatach mogących naprawić uszkodzony samochód, o dostępnych (także cenowo) hotelach i pensjonatach, o kursowaniu komunikacji publicznej. Drugi wariant Assistance II to usługi świadczone przez 12 miesięcy na terytorium Polski oraz Europy (z wyjątkiem Albanii, Serbii i Czarnogóry). W tym przypadku, podobnie jak w wariancie pierwszym, w grę wchodzi pomoc techniczna, informacyjna oraz pomoc w podróży. Zakres pomocy jest jednak znacznie szerszy. pomoc techniczna obejmuje np. również dostarczenie części zamiennych, czego nie ma w wariancie wyłącznie krajowym. Pomoc w podróży także przekracza zakres obowiązujący w wariancie „tylko Polska” i przewiduje dodatkowo wsparcie administracyjne przy załatwianiu spraw w zagranicznych urzędach, kierowcę zastępczego, zorganizowanie powrotu pasażerów pojazdu, odwiezienie dzieci pozostawionych bez opieki, usługi telefoniczne ze strony tłumaczy. W zakres pomocy informacyjnej wchodzi zaś nie tylko wszechstronna i pełna informacja, lecz także dostarczenie pilnej wiadomości z i do kraju. Wreszcie są tutaj takie rodzaje pomocy, których nie ma w ogóle w wariancie pierwszym: pomoc finansowa, prawna oraz medyczna. Finansowa to opłacenie kosztów naprawy (do 400 zł w Polsce i 100 euro za granicą) oraz holowania (do 600 zł lub 220 euro), pożyczka (udzielana tylko za granicą) w wysokości do 500 euro, a w razie potrzeby wpłacenia np. kaucji sądowej za ubezpieczonego czy opłacenia adwokata nawet do 2 tys. euro. Pomoc prawna to oczywiście zorganizowanie ubezpieczonym obsługi prawnej. Pomoc medyczna oznacza zaś hospitalizację, opłaconą przez PTU do wysokości 5 tys. euro, lub natychmiastową pomoc i opiekę lekarską opłaconą do 200 euro (oczywiście, w krajach, w których Polakom przysługują bezpłatne usługi medyczne, żadne limity nie obowiązują), a także dostarczenie lekarstw,

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2004, 47/2004

Kategorie: Kraj