Bank w telefonie

Bank w telefonie

Z bankowości mobilnej w Polsce korzysta już ok. 4,5 mln klientów

Za pomocą telefonu komórkowego możemy korzystać z bankowości elektronicznej na dwa sposoby. Pierwszy przypomina korzystanie z banku na komputerze – używamy przeglądarki internetowej telefonu. Jednak obsługa pełnego serwisu na małym ekranie telefonu jest niewygodna. Dlatego coraz więcej banków oferuje dostęp do systemu poprzez odchudzoną, specjalnie przygotowaną na komórki wersję swojego serwisu.

Drugim sposobem jest skorzystanie ze specjalnej aplikacji mobilnej, którą instalujemy w swoim telefonie. Aplikacja nie tylko zapewnia wysoki komfort zarządzania swoim kontem bankowym, ale również zapewnia większe bezpieczeństwo danych.

Niestety, tzw. aplikacje dedykowane są dostępne wyłącznie na smartfony z systemami Android, iOS, Symbian oraz Windows Phone. Jeśli mamy zwykły telefon, pozostaje nam jedynie możliwość łączenia się z kontem przez serwis internetowy.

Co można załatwić przez komórkę

Wszystko zależy od systemu dostępu elektronicznego banku. W większości banków oferujących dostęp przez komórkę po zalogowaniu się uzyskamy wszelkie informacje o swoim rachunku i produktach finansowych, m.in. sprawdzimy saldo konta, przejrzymy historię operacji, szczegóły kredytu, założonych lokat oraz rachunku inwestycyjnego. Przez telefon możemy także: wykonać dowolny przelew, doładować telefon, zastrzec kartę, sprawdzić kurs walut, wykonać przelew bez znajomości numeru konta (na numer telefonu), wypłacić pieniądze z bankomatu bez użycia karty, dokonać telefonem płatności w terminalu kasowym.

Czy to jest bezpieczne

Korzystanie z serwisu bankowego przez komórkę zwykle jest równie bezpieczne, co za pomocą komputera, a poziom i sposób zabezpieczeń zależy od naszego banku. Pamiętajmy jednak, że bezpieczeństwo korzystania z bankowości przez komórkę związane jest nie tylko z samym systemem transakcyjnym, lecz również ze sposobem łączenia się z internetem. Dlatego nie powinniśmy logować się do serwisu bankowego, gdy nasz telefon łączy się z siecią za pośrednictwem publicznego, niezabezpieczonego punktu dostępowego Wi-Fi.

Aplikacje komórkowe nie przechowują naszego identyfikatora i hasła, każdorazowo musimy je wprowadzić ręcznie. Dlatego nawet jeśli nasza komórka dostanie się w ręce niepowołanej osoby, nasze konto będzie bezpieczne. Pamiętajmy jednak, że w telefonie w żadnym wypadku nie wolno przechowywać danych swojego logowania.

Wydanie: 2/2016

Kategorie: ABC BANKOWOŚCI, część VII

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy