By cieszyć się jazdą

By cieszyć się jazdą

Nawet najlepsze auto potrzebuje profesjonalnej obsługi serwisowej

O tym, czy długo będziemy się cieszyć bezawaryjną jazdą naszego samochodu, w niemałym stopniu decyduje jakość pracy serwisu. W POL-MOT Auto, jednym z największych dilerów Skody w Polsce, ta kwestia jest na pierwszym planie – i widać efekty. POL-MOT Auto ma coraz więcej klientów, a liczba reklamacji spada.
– Nie jesteśmy jedyną firmą w Polsce prowadzącą serwis Skody. Sądzę jednak, że wygrywamy doświadczeniem, renomą, długotrwałą obecnością na tym rynku – mówi Andrzej Rogala, koordynator POL-MOT Auto ds. serwisu i zarazem kierownik serwisu w warszawskim salonie przy ul. Felińskiego 2.

Stałemu lepiej

Warto być stałym klientem serwisu POL-MOT Auto i od początku dokonywać tam przeglądów okresowych oraz napraw. Mechanicy mają wtedy pełną wiedzę na temat auta, trafniej mogą diagnozować ewentualne usterki. Stały klient korzysta zaś z takich przywilejów jak: nieodpłatne holowanie, auto zastępcze za darmo, mimo że już upłynęła gwarancja, upusty cenowe.
POL-MOT Auto ma siedem autoryzowanych stacji serwisowych Skody. Trzy największe w Warszawie, jedną w Białymstoku oraz nieco mniejsze w Łomży, Kielcach i Bielsku Podlaskim.
Stołeczne stacje obsługi przyjmują po 600-900 samochodów miesięcznie każdy, w tym średnio po 40-50 zleceń na naprawy blacharsko-lakiernicze. W podwarszawskim Raszynie POL-MOT Auto ma zakład blacharsko-lakierniczy. Własne blacharnie mają także oddziały POL-MOT Auto w Białymstoku i Kielcach. – W tej branży panuje sezonowość. Kiedy pojawiają się pierwsze opady śniegu i gdy wiosną wychodzi na dłużej słońce, blacharki od razu jest więcej – mówi Andrzej Rogala.
W tym roku POL-MOT Auto otworzy w stolicy kolejny duży salon sprzedaży (przy ul. Połczyńskiej). Znajdzie się tam także najnowocześniejsza i największa w całej Polsce stacja obsługi Skody. W salonie przy Połczyńskiej będzie też stacja kontroli pojazdów, prowadząca również poszkodowe badania techniczne, które trzeba wykonywać niemal po każdej naprawie, likwidowanej z polisy ubezpieczeniowej.

Nowoczesność plus doświadczenie

W stacjach serwisowych POL-MOT Auto wykorzystywane są najnowocześniejsze maszyny i przyrządy pochodzące głównie od uznanych producentów włoskich i niemieckich.
– Skoda Auto Polska ma pewność, że stosujemy sprzęt najwyższej klasy, który zawsze jest w pełni sprawny i spełnia najbardziej wyśrubowane standardy, a usługi naszych stacji serwisowych można polecać – wskazuje Arkadiusz Maciocha, kierownik serwisu POL-MOT Auto w oddziale Warszawa-Bielany przy ul. Sokratesa 17b.
Wielu mechaników pracuje w POL-MOT Auto od ponad 10 lat, ci, którzy przychodzą później, początkowo pracują pod ich opieką. Wszyscy mają wysokie kwalifikacje, nie brakuje nawet absolwentów politechniki. Dzięki temu specjaliści z POL-MOT Auto wyróżniają się skutecznością diagnostyczną, doskonale wiedzą, „co w Skodzie piszczy”.
Do pogłębiania fachowej wiedzy przyczyniają się praktyczne szkolenia techniczne organizowane przez Skodę. Ze szkoleń takich korzystają wszyscy pracownicy serwisów, czego skrupulatnie pilnuje zarząd POL-MOT Auto. – Istotne jest to, by mechanicy stanowili sprawny, zgodny zespół, dogadujący się bez zgrzytów. POL-MOT Auto dba o to, organizuje wyjazdy integracyjne, atmosfera w pracy jest dobra, ludzie chętnie sobie pomagają. To ważne także dla klienta – dodaje Andrzej Rogala.
Bardzo dokładnie analizowane są wszystkie reklamacje, klienci otrzymują pisemne raporty z ich rozpatrywania. Trafiają one też do centrali Skody, która sprawdza, czy procedury reklamacyjne w pełni satysfakcjonują klientów.
– Gdy klient drugi raz zgłasza taką samą usterkę, zapala nam się lampka ostrzegawcza. Czasem komputer w aucie może pokazywać inną usterkę niż w rzeczywistości, co niestety może utrudniać szybkie jej wykrycie. Bywa też, że klient informuje o nieprawidłowościach, które na miejscu w serwisie są niezauważalne. Konieczna jest wtedy jazda próbna z użytkownikiem, by dokładnie sprawdzić, jak auto zachowuje się na drodze. Zdarzało się, że usterka ujawniła się dopiero po dwugodzinnej podróży. W takich sytuacjach bardzo ważna jest fachowość pracowników – mówi Andrzej Rogala.

Ufać i kontrolować

Skoda raz do roku przeprowadza duży, gruntowny audyt, sprawdzający wyposażenie i jakość pracy serwisu POL-MOT Auto. Każdy z serwisów w ciągu roku „nawiedzają” ponadto liczne niezapowiedziane kontrole, dokonywane przez specjalistów reprezentujących Skodę. Sprawdzają oni jakość pracy mechaników i poziom opieki nad samochodem, kontrolują dokumentację.
Zdarzają się też wizyty podstawionych klientów, którzy przyjeżdżają na przegląd z odpowiednio przygotowanym autem, mającym kilka ukrytych usterek. Serwis dopiero po kilkunastu dniach jest informowany przez Skodę, czy wszystkie usterki zostały usunięte, a test zaliczony. Dotychczasowe wizyty tajemniczych klientów zawsze kończyły się wynikiem stuprocentowo pozytywnym – wszystkie usterki były wykrywane, co dowodzi, że serwis POL-MOT Auto pracuje solidnie, a przeglądy są bardzo rzetelne.
Nie może zresztą być inaczej, bo system ISO stosowany w serwisach POL-MOT Auto identyfikuje i ocenia każdą czynność wykonywaną przez mechanika. Błyskawicznie można zatem ustalić, czy któryś z mechaników jest słabszym ogniwem – i odpowiednio zareagować.
– Słabszych mechaników już u nas nie ma. Życie bardzo szybko ich zweryfikowało. Dziś ani warsztatu, ani mechanika nie stać na popełnianie błędów, bo może to słono kosztować. Za błędy odpowiadamy i finansowo, i prestiżem. Utrata prestiżu to pięć minut, jego odbudowa trwa latami – podkreśla Arkadiusz Maciocha.
Permanentne przestrzeganie standardów popłaca, bo oceny kontrolerów przysyłanych przez Skodę są bardzo wysokie – serwisy POL-MOT Auto osiągają regularnie powyżej 96% maksymalnej liczby punktów. To najlepsze wyniki wśród wszystkich dilerów Skody w Polsce.

Wydanie: 28/2009

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy