By cieszyć się jazdą

By cieszyć się jazdą

Nawet najlepsze auto potrzebuje profesjonalnej obsługi serwisowej O tym, czy długo będziemy się cieszyć bezawaryjną jazdą naszego samochodu, w niemałym stopniu decyduje jakość pracy serwisu. W POL-MOT Auto, jednym z największych dilerów Skody w Polsce, ta kwestia jest na pierwszym planie – i widać efekty. POL-MOT Auto ma coraz więcej klientów, a liczba reklamacji spada. – Nie jesteśmy jedyną firmą w Polsce prowadzącą serwis Skody. Sądzę jednak, że wygrywamy doświadczeniem, renomą, długotrwałą obecnością na tym rynku – mówi Andrzej Rogala, koordynator POL-MOT Auto ds. serwisu i zarazem kierownik serwisu w warszawskim salonie przy ul. Felińskiego 2. Stałemu lepiej Warto być stałym klientem serwisu POL-MOT Auto i od początku dokonywać tam przeglądów okresowych oraz napraw. Mechanicy mają wtedy pełną wiedzę na temat auta, trafniej mogą diagnozować ewentualne usterki. Stały klient korzysta zaś z takich przywilejów jak: nieodpłatne holowanie, auto zastępcze za darmo, mimo że już upłynęła gwarancja, upusty cenowe. POL-MOT Auto ma siedem autoryzowanych stacji serwisowych Skody. Trzy największe w Warszawie, jedną w Białymstoku oraz nieco mniejsze w Łomży, Kielcach i Bielsku Podlaskim. Stołeczne stacje obsługi przyjmują po 600-900 samochodów miesięcznie każdy, w tym średnio po 40-50 zleceń na naprawy blacharsko-lakiernicze. W podwarszawskim Raszynie POL-MOT Auto ma zakład blacharsko-lakierniczy. Własne blacharnie mają także oddziały POL-MOT Auto w Białymstoku i Kielcach. – W tej branży panuje sezonowość. Kiedy pojawiają się pierwsze opady śniegu i gdy wiosną wychodzi na dłużej słońce, blacharki od razu jest więcej – mówi Andrzej Rogala. W tym roku POL-MOT Auto otworzy w stolicy kolejny duży salon sprzedaży (przy ul. Połczyńskiej). Znajdzie się tam także najnowocześniejsza i największa w całej Polsce stacja obsługi Skody. W salonie przy Połczyńskiej będzie też stacja kontroli pojazdów, prowadząca również poszkodowe badania techniczne, które trzeba wykonywać niemal po każdej naprawie, likwidowanej z polisy ubezpieczeniowej. Nowoczesność plus doświadczenie W stacjach serwisowych POL-MOT Auto wykorzystywane są najnowocześniejsze maszyny i przyrządy pochodzące głównie od uznanych producentów włoskich i niemieckich. – Skoda Auto Polska ma pewność, że stosujemy sprzęt najwyższej klasy, który zawsze jest w pełni sprawny i spełnia najbardziej wyśrubowane standardy, a usługi naszych stacji serwisowych można polecać – wskazuje Arkadiusz Maciocha, kierownik serwisu POL-MOT Auto w oddziale Warszawa-Bielany przy ul. Sokratesa 17b. Wielu mechaników pracuje w POL-MOT Auto od ponad 10 lat, ci, którzy przychodzą później, początkowo pracują pod ich opieką. Wszyscy mają wysokie kwalifikacje, nie brakuje nawet absolwentów politechniki. Dzięki temu specjaliści z POL-MOT Auto wyróżniają się skutecznością diagnostyczną, doskonale wiedzą, „co w Skodzie piszczy”. Do pogłębiania fachowej wiedzy przyczyniają się praktyczne szkolenia techniczne organizowane przez Skodę. Ze szkoleń takich korzystają wszyscy pracownicy serwisów, czego skrupulatnie pilnuje zarząd POL-MOT Auto. – Istotne jest to, by mechanicy stanowili sprawny, zgodny zespół, dogadujący się bez zgrzytów. POL-MOT Auto dba o to, organizuje wyjazdy integracyjne, atmosfera w pracy jest dobra, ludzie chętnie sobie pomagają. To ważne także dla klienta – dodaje Andrzej Rogala. Bardzo dokładnie analizowane są wszystkie reklamacje, klienci otrzymują pisemne raporty z ich rozpatrywania. Trafiają one też do centrali Skody, która sprawdza, czy procedury reklamacyjne w pełni satysfakcjonują klientów. – Gdy klient drugi raz zgłasza taką samą usterkę, zapala nam się lampka ostrzegawcza. Czasem komputer w aucie może pokazywać inną usterkę niż w rzeczywistości, co niestety może utrudniać szybkie jej wykrycie. Bywa też, że klient informuje o nieprawidłowościach, które na miejscu w serwisie są niezauważalne. Konieczna jest wtedy jazda próbna z użytkownikiem, by dokładnie sprawdzić, jak auto zachowuje się na drodze. Zdarzało się, że usterka ujawniła się dopiero po dwugodzinnej podróży. W takich sytuacjach bardzo ważna jest fachowość pracowników – mówi Andrzej Rogala. Ufać i kontrolować Skoda raz do roku przeprowadza duży, gruntowny audyt, sprawdzający wyposażenie i jakość pracy serwisu POL-MOT Auto. Każdy z serwisów w ciągu roku „nawiedzają” ponadto liczne niezapowiedziane kontrole,

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2009, 28/2009

Kategorie: Kraj