Fair Play już 10. raz

Fair Play już 10. raz

Polskie firmy chcą grać uczciwie. Wiedzą, że to się opłaca

Był tort z napisem „Przedsiębiorstwo Fair Play. X Edycja”, chwila wzruszenia, refleksja nad kawałkiem solidnej, potrzebnej wszystkim roboty, wykonywanej już od tylu lat. Była uroczysta gala w Pałacu Kultury i Nauki z udziałem Iwony Hossy, primadonny Teatru Narodowego, i Zbigniewa Wodeckiego, podczas której szefom najlepszych polskich firm wręczono główne nagrody – statuetki Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, a także certyfikaty i laury.
W tym roku Program Promocji Kultury Przedsiębiorczości obchodził swoje dziesiąte urodziny. – Wyróżniliśmy te podmioty naszego życia gospodarczego, które kierują się szeroko pojętymi zasadami etyki w relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, samorządami i władzą. Proces weryfikacyjny oraz poparcie wielu autorytetów życia gospodarczego i politycznego sprawiają, że program zyskał opinię czynnika skutecznie i niezależnie oceniającego poziom etyczny polskiego biznesu – mówi dr Mieczysław Bąk, przewodniczący komisji Programu Przedsiębiorstwo Fair Play, afiliowanego przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
Statuetki przyznano 13 przedsiębiorstwom, które w 2007 r. szczególnie wyróżniły się wśród laureatów programu, podejmując działania dla dobra klientów, kontrahentów, pracowników lub osób potrzebujących pomocy. Ale wszystkie firmy, które pomyślnie przeszły przez sito kwalifikacyjne Programu Fair Play, są szczególne, bo nie było to łatwe zadanie.
Uczestnicy musieli np. poinformować, czy mieli zaległości w spłatach kredytów, wynagrodzeniach, zobowiązaniach wobec kontrahentów, urzędu skarbowego, ZUS, czy prowadzili spory sądowe z pracownikami, uczestniczyli w działaniach charytatywnych. Prawdziwość odpowiedzi udzielonych na te i inne pytania była sprawdzana przez wizytatorów, którzy odwiedzili firmy i sprawdzali ich dokumenty.
Kapituła programu kierowana przez Andrzeja Arendarskiego miała niełatwe zadanie. Z polskim biznesem jest chyba jednak coraz lepiej, bo zainteresowanie programem stale rośnie. Do X edycji zgłosiło się 776 przedsiębiorstw z całej Polski. 720 uzyskało pozytywne oceny, zdobywając tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play 2007”.

 

Wydanie: 51-52/2007

Kategorie: Kraj