Rekrutacja to wymagający, czasochłonny i pracochłonny proces – zwłaszcza w branżach, które mierzą się z niedoborem pracowników na rynku. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem? Dobrym wyborem może być współpraca z agencją, jednak najpierw warto poznać kilka kluczowych informacji na ten temat.
Przede wszystkim – profil firmy i kandydata
Podstawą udanej współpracy między firmą a agencją rekrutacyjną jest precyzyjne przedstawienie wymagań. Najczęściej wykorzystywanym sposobem jest opracowanie profilu firmy i profilu idealnego kandydata na dane stanowisko. Należy wziąć pod uwagę szereg istotnych kwestii, które będą mieć znaczenie w trakcie rekrutacji. Mowa m.in. o warunkach zatrudnienia, dostępnych benefitach, wymaganych umiejętnościach miękkich i twardych czy najważniejszych informacjach dotyczących działalności firmy. Dzięki temu dopasowanie optymalnego kandydata będzie znacznie łatwiejsze, co zaowocuje bardziej efektywną rekrutacją.
Wymagania dotyczące rekrutacji
Nie bez znaczenia jest też określenie wymagań wobec samej rekrutacji. W tym przypadku liczą się kwestie takie jak harmonogram rekrutacji – jeśli np. firma potrzebuje pracownika na dane stanowisko przed rozpoczęciem projektu, zdecydowanie należy to uwzględnić przy nawiązywaniu współpracy z agencją. Ważny jest również cel rekrutacji: zależnie od tego, czy potrzebny jest kandydat na nowe stanowisko, czy też do zastąpienia poprzedniego pracownika, proces będzie wyglądać nieco inaczej.
Rekrutacja z jedną firmą czy różnymi agencjami?
Podczas gdy niektóre firmy stawiają na rekrutację z jedną agencją, niektóre przedsiębiorstwa wolą wybrać współpracę z kilkoma podmiotami jednocześnie. Która opcja jest lepsza? Wiele zależy od kontekstu i celu rekrutacji – w drugim przypadku kluczową zaletą jest dotarcie do większego grona kandydatów. Jednocześnie jednak należy mieć na uwadze, że mogą to być mniej wartościowi kandydaci niż przy wyłącznej współpracy z jedną agencją. Do tego możemy spotkać się z problematycznymi sytuacjami, w których ta sama osoba otrzymała informację o ofercie z różnych źródeł. Z tego względu z reguły zaleca się rekrutację z jedną, odpowiednio przygotowaną agencją, która może w pełni skupić się na procesie i podejść do tej kwestii z odpowiednim zaangażowaniem.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź: https://www.hrk.pl/
Postaw na sprawdzoną agencję rekrutacyjną
Aby rekrutacja z udziałem agencji przebiegła pomyślnie, należy stawiać na sprawdzone, zaufane podmioty, które dysponują odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem. W przypadku zaawansowanych projektów i złożonych wymagań dobrym wyborem będą agencje specjalizujące się w konkretnych obszarach – np. w poszukiwaniu kandydatów dla firm z branży IT. Jednym z przykładów agencji, które stawiają na taki model działalności, jest HRK. Dzięki temu można liczyć na sprawne zidentyfikowanie kandydatów, którzy w największym stopniu pasują do profilu firmy. Przy wyborze konkretnej agencji warto również określić zasady komunikacji na poszczególnych etapach – dotyczy to zarówno samego szukania kandydatów, jak i przeprowadzania późniejszych rozmów kwalifikacyjnych.
Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy