Jak napisać dobre ogłoszenie motoryzacyjne?

Jak napisać dobre ogłoszenie motoryzacyjne?

Nadszedł ten dzień – czas na sprzedaż naszego starego samochodu. Niewątpliwie, zależy nam na jak najszybszym dokonaniu transakcji, wszak im prędzej zarobimy dodatkowe pieniądze, tym lepiej. Kluczem do tego jest jednak zainteresowanie potencjalnych klientów naszą ofertą – a do tego potrzebne jest odpowiednio napisane ogłoszenie. Jak więc przygotować je tak, by rzuciło się w oczy kupującym i zachęciło ich do skorzystania z naszej oferty?

Jakie powinno być dobre ogłoszenie motoryzacyjne?

Na początek skupmy się na tym, co nasze ogłoszenie powinno zawierać – oraz jak przygotować te informacje. Wbrew pozorom, napisanie eseju na temat auta niekoniecznie się nam opłaci. Jak więc napisać ogłoszenie? Oto kilka rad:

  • Piszmy konkretnie. Postarajmy się pokrótce, acz treściwie opisać podstawowe dane naszego samochodu. Powinny one być podane w zwięzły sposób, najlepiej za pomocą wyszczególnionej listy, lub w jednym bloku tekstowym. Klienta zainteresuje przede wszystkim rodzaj paliwa, moc silnika, przebieg, czy informacje o ważności ubezpieczenia.
  • Piszmy o zaletach, ale nie ukrywajmy usterek. Częstym błędem sprzedających jest wypowiadanie się o sprzedawanym aucie w samych superlatywach, kompletnie ignorując wady i usterki. Tymczasem jeśli klient zdecyduje się osobiście zobaczyć nasz pojazd – wszelkie niedociągnięcia natychmiast wyjdą na jaw, a o żadnej transakcji nie będzie mowy. Zatajanie usterek to więc strata czasu i dla niego i dla nas.
  • Umieśćmy informację o ostatnich naprawach. Podobnie jak usterek, nie bójmy się zamieszczać informacji o niedawnych naprawach. Wielu potencjalnych klientów wręcz spojrzy na naszą ofertę z większym zainteresowaniem wiedząc, że samochód świeżo wrócił z profesjonalnego warsztatu.
  • Chwalmy tylko elementy warte pochwały. Oczywiście, sprzedając auto chcemy, by nasze ogłoszenie wywarło na czytających jak najlepsze wrażenie. Pamiętajmy jednak, żeby nie zachwalać pojazdu na wyrost. Wszelkie manipulacje wyjdą na jaw wcześniej, niż się spodziewaliśmy. Skupmy się na pisaniu prawdy.
  • Co z wyposażeniem? Można, rzecz jasna, co nieco o nim wspomnieć, jednak informacja o bogatym wyposażeniu auta nie powinna być tą dominującą w artykule. Najlepiej będzie wybrać najważniejsze naszym zdaniem elementy i pokrótce je opisać.

Jak zrobić zdjęcia do ogłoszenia?

Zdjęcia do ogłoszenia o sprzedaży auta powinniśmy zrobić aparatem fotograficznym – telefon zrobi, mimo wszystko, fotografie niższej jakości. Najlepiej będzie zrobić je w ładnym, przyjemnym dla oka miejscu, przy niezłej pogodzie. Pamiętajmy, że powinniśmy wykonać kilka fotografii zarówno z dalszej, jak i bliższej odległości. Nie wolno nam także zapomnieć o sfotografowaniu wnętrza samochodu, a także stanu silnika. Absolutnie nie powinniśmy nakładać filtrów na zdjęcia pojazdu – jeśli to zrobimy, klient może dojść do wniosku, że próbujemy ukryć usterkę lub uszkodzenie estetyczne.

Jak wybrać cenę samochodu?

Cena naszego auta powinna być dostosowana do stanu technicznego, a także do średniej ceny rynkowej. Przed wystawieniem auta na sprzedaż zawsze powinniśmy spędzić chwilę przeglądając serwisy ogłoszeniowe w poszukiwaniu podobnych ofert – a następnie dopasować się do nich cenowo. Warto porównać ogłoszenia motoryzacyjne o najwyższej i najniższej cenie żądanej przez sprzedającego i zastanowić się, na czym polega różnica między sprzedawanymi autami.

Co jeszcze powinno zawierać ogłoszenie?

Redagując ogłoszenie, nie zapomnijmy wspomnieć o stanie technicznym i wizualnym auta, możemy również (w skrócie) podać najważniejsze informacje z historii pojazdu: Czy auto uczestniczyło w zdarzeniu drogowym? Czy pojazd nie miał do tej pory poważniejszych awarii? Ilu dotychczas było właścicieli samochodu (przed nami?). Pamiętajmy też, że w dzisiejszym świecie na nikim już nie robi wrażenia informacja, że „pojazd jest w bardzo dobrym stanie technicznym”. Twierdzenie to musimy odpowiednio uargumentować.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy