Prefiks: 1011

Prefiks: 1011

W Dialogu na jednego pracownika przypada 387 dzwoniących linii. Taki wskaźnik efektywności mają najlepsi operatorzy, np. Deutsche Telekom czy France Télécom Telefonia Dialog SA – wyłączna własność KGHM – powstała w sierpniu 1997 r., a pierwsze telefony w sieci zadzwoniły rok później – w listopadzie 1998 r. W ciągu pięciu lat Dialog zdołał zostać największym niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej w Polsce. Rozpoczął działanie na Dolnym Śląsku, ale ma zezwolenie na prowadzenie działalności telekomunikacyjnej na terenie całego kraju. Objął już ziemię lubuską, Pomorze, Warmię i Mazury, Podbeskidzie, Mazowsze i województwo łódzkie. To już 13% powierzchni kraju i 6 mln mieszkających tu ludzi. Rozwija się dalej. Dzięki podpisanej w zeszłym roku umowie z Telekomunikacją Polską SA Dialog ma prawo prowadzić połączenia międzystrefowe, międzynarodowe oraz do krajowych sieci komórkowych dla wszystkich abonentów TP SA w całym kraju. Ma własny prefiks – 1011. W Dialogu liczą, że w tym roku – dzięki owej umowie – firma zdoła osiągnąć dodatkowe przychody w wysokości 30 mln zł. W ubiegłym roku osiągnęli zysk netto 261 mln zł. Po raz pierwszy na rynku pojawiła się prawdziwa konkurencja dla TP SA. Na dodatek wyżej oceniana przez tych, którzy ją znają. Z cyklicznych badań Telecoms Index, prowadzonych przez niezależny ośrodek badawczy TNS OBOP, wynika, iż klienci Dialogu są bardziej usatysfakcjonowani poziomem świadczonych przez niego usług niż klienci TP SA i Netii. To operator o najwyższym zaawansowaniu technicznym, czego dowodzi fakt, iż pod koniec zeszłego roku magazyn branżowy „Teleinfo” właśnie Dialogowi przyznał Złoty Laur dla najlepiej zinformatyzowanej firmy w branży teleinformatycznej w Polsce. W marcu tego roku, podczas Wielkiej Gali Świata Telekomunikacji, Dialog otrzymał aż dwie nagrody: Złotą Antenę w kategorii „Kampania Promocyjna Roku” za ogólnopolską kampanię wizerunkową oraz wyróżnienie za usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu Dialnet DSL. W trosce o klienta Telefonia Dialog prowadzi skomplikowane badania obsługi klientów. Właśnie z nich wynika, że osiągnęła największy wśród polskich operatorów stopień zadowolenia klientów. Zawdzięcza to przede wszystkim sprawnie działającemu TeleCentrum – ponad 98% skutecznych kontaktów, a średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem nie przekracza 60 sekund. Atutem firmy jest też błyskawiczne aktywowanie nowych usług i wyjątkowo krótki czas rozpatrywania reklamacji. W zeszłym roku np. średni czas rozpatrywania reklamacji nie przekraczał 14 dni, a co drugą załatwiono po myśli klienta. Ale też reklamacji jest niewiele – w zeszłym roku nieco ponad 3 tys. Na swoich dawnych obszarach koncesyjnych, głównie w południowej Polsce, Dialog ma dziś ok. 50-procentowy udział w rynku telefonii stacjonarnej. Liczbę jego abonentów określa się na 410 tys., co firma uznaje za swój największy sukces. Co piąty abonent, czyli 75 tys. osób, korzysta z sieci internetowej. Pozyskanie takiej liczby internautów w dwa lata od momentu uruchomienia własnego dostępu do Internetu jest rekordem na skalę krajową. W niektórych wskaźnikach Dialog już osiągnął poziom europejski. Tak jest np. z efektywnością. Na jednego pracownika przypadało w zeszłym roku 387 dzwoniących linii. W ten sposób mierzy się efektywność operatora linii stacjonarnych, w Dialogu ten wskaźnik jest taki jak u najlepszych operatorów europejskich: Deutsche Telekom czy France Télécom. Oferta Dialogu uwzględnia wszelkie najnowsze trendy w branży telekomunikacyjnej. Nowoczesne centrale umożliwiają świadczenie wielu dodatkowych usług, oczywiście poza zwykłymi rozmowami telefonicznymi. Wiele nowinek rynkowych zaczyna się od Dialogu. Pięć lat temu jako pierwszy w kraju zaoferował swoim abonentom taryfę sekundową „Pionier”, również jako pierwszy w Polsce wprowadził bezpłatną pocztę głosową. Poszerza się baza usług oferowanych przez Dialog. W zeszłym roku oferta powiększyła się o połączenia międzystrefowe, międzynarodowe i „dokomórkowe” poprzez prefiks 1011, usługi poprzez 0-800 i 0-801 oraz 0-708. Uruchomiono również ogólnopolski publiczny dostęp do Internetu Dialnet.pl. przez nr 0209559. Na szczególną uwagę zasługuje – wprowadzony w listopadzie 2003 r. – szerokopasmowy dostęp do sieci www Dialnet DSL. Jest dwa razy szybszy od Neostrady TP SA. Już w marcu tego roku

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 18/2004, 2004

Kategorie: Kraj