„Przegląd” i telekomunikacja
Dlaczego telefon komórkowy Dzięki niemu możemy nadać i odebrać faks, przeczytać pocztę elektroniczną, zrobić przelew… Ponad sześć lat temu uruchomiono w Polsce pierwsze cyfrowe sieci komórkowe. Działająca od 1992 roku analogowa sieć nie zdobyła sobie nigdy większej popularności – głównie z uwagi na wysokie ceny. Podobną przyszłość wróżono wtedy technologii GSM – najwięksi optymiści zakładali, że do końca 2001 roku w Polsce będzie dzwonić nie więcej niż milion telefonów. Życie zweryfikowało te prognozy. W pierwszej połowie bieżącego roku liczba telefonów komórkowych przekroczyła liczbę tych zwykłych, stacjonarnych. Obecnie używamy ponad 11 milionów telefonów przenośnych, z których większość zakupiliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat. Mały aparat stał się rzeczą osobistą. Dzięki niemu możemy nadać i odebrać faks, przeczytać pocztę elektroniczną, sprawdzić stan konta bankowego, zrobić przelew. Według badań ARC, 90% użytkowników komórek uważa, że telefon powinien posiadać funkcje odbierania i inicjowania połączeń telefonicznych. Ciekawe, do czego używa go pozostałe 10%? Nie sposób nie docenić użyteczności telefonii komórkowej w biznesie. Od kilku lat każdy z pracowników przebywający u klienta czy jadący samochodem na spotkanie jest dostępny i w każdej chwili można się z nim skontaktować. W wielu firmach połączenie ze służbową komórką jest tak samo niezbędne jak rozmowa przez telefon wewnętrzny. Dochodzi do tego nieustanna łączność pracownika z firmą. Odpowiednio wyposażony pracownik może w każdej chwili dołączyć się do firmowej sieci komputerowej, sprawdzić swoją pocztę elektroniczną, ściągnąć z sieci potrzebne mu dane, sprawdzić stan magazynu, uzupełnić kalendarz spotkań. Mobilne biuro staje się powoli rzeczywistością. Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej szepczą magiczne słowo „konwergencja”. W sieci Plus GSM konwergencja stała się faktem – możemy już teraz zamówić komplet usług: telefony stacjonarne, komórkowe, dostęp do Internetu. Wszystko to otrzymamy od jednego dostawcy, kontaktować się będziemy z jednym specjalistą, otrzymamy stosowną obsługę i jakość świadczonych usług. W dodatku prezentujemy najnowocześniejsze rozwiązania telekomunikacyjne pozwalające na efektywne wykorzystanie telefonii komórkowej w biznesie. Redakcja Kompleksowa oferta dla klientów biznesowych Rozmowa z Leszkiem Hajkowskim, Dyrektorem Departamentu Klientów Kluczowych Polkomtel S.A. Co Plus GSM może zaoferować klientom biznesowym? Wśród wszystkich polskich operatorów Plus GSM ma najwięcej abonentów instytucjonalnych, zaufało nam najwięcej firm. Myślę, że jest to najlepsze potwierdzenie naszego profesjonalizmu. Jednocześnie cały czas staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, oferując jak najlepsze usługi. Dla nas liczy się przede wszystkim jakość i cena. W 12 regionach na terenie całego kraju pracuje kilkuset naszych własnych handlowców oraz przedstawicieli autoryzowanych partnerów. Staramy się otaczać fachową opieką wszystkich klientów instytucjonalnych, niezależnie od ilości posiadanych w Plusie telefonów. Każda oferta jest dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jest oczywiste, że klient często korzysta z dodatkowych usług, dlatego oczekuje rozwiązań dopasowanych do jego indywidualnych potrzeb. Wszystkim gwarantujemy najwyższy poziom usług w przystępnej cenie. Zaznaczam także, że każdy nasz klient może liczyć na wymierne oszczędności. Teraz, dzięki nowym usługom, mogą być one jeszcze większe. Mianowicie… Nowością jest telefonia konwergentna. Dotychczas byliśmy jedynie operatorem komórkowym, obecnie rozszerzamy także działalność w zakresie telefonii stacjonarnej. Na udostępnianym przez nas łączu ISDN, klientowi zostanie przydzielony zakres numeracyjny, uzyskany od Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty w ramach krajowego planu numeracyjnego, właściwego dla danej strefy geograficznej i dla sieci stacjonarnej. Inaczej mówiąc – klient otrzymuje standardowy numer miejski. Uzyskaliśmy zgodę na działalność telekomunikacyjną na obszarze całego kraju. Dla naszych klientów jest to bardzo dobra wiadomość, ponieważ oferowana przez nas usługa warunkuje korzystniejsze stawki za rozmowy do sieci komórkowych, a także za rozmowy lokalne, międzymiastowe i międzynarodowe. Klienci będą również mogli uruchomić darmowy numer kontaktowy, na wzór numerów 800 lub serwisów typu Premium Rate, dostępny zarówno z sieci komórkowej, jak i stacjonarnej. Telefon stacjonarny i komórkowy u jednego operatora to chyba duża korzyść? Jak









