Wpadnij do sąsiadów

Promocją Danii w Polsce zajmuje się Duńska Izba Turystyki (DIT). Jej dyrektorem jest Agnieszka Świtkiewicz-Blandzi – absolwentka UW, wieloletni pracownik branży turystycznej, od 1999 r. szefowa polskiego oddziału izby. Zna biegle trzy języki nowożytne oraz… starogrecki. W konkursie na dyrektora DIT w Polsce pokonała 30 konkurentów. DIT zajmuje się kontaktami z podmiotami gospodarczymi (biurami podróży, przewoźnikami autokarowymi czy promowymi) oraz prasą. DIT nie udziela bezpośrednio informacji turystom indywidualnym, ale z myślą o nich stworzyła polską wersję stron internetowych. Pod adresem www.visitdenmark.com znajdziemy wszystko, czego przed wyjazdem do Danii chcielibyśmy się dowiedzieć: ceny komunikacji, noclegów, wstępu do obiektów turystycznych czy wyżywienia. Autorzy strony podpowiadają, jak w Danii wypocząć aktywnie (np. na rowerze!) lub co ciekawego zwiedzić (np. Muzeum Wikingów). Znajdziemy tam również odnośniki do innych stron, już w wersji angielskiej, które mogą być pomocnym uzupełnieniem. W tym roku Agnieszka Świtkiewicz-Blandzi planuje zorganizowanie warsztatów dla polskich touroperatorów oraz prezentację kraju na stoisku narodowym podczas jesiennego Tour Salonu w Poznaniu. Danię odwiedziło w 2001 r. ok. 150 tys. polskich turystów (sam Bornholm gościł podczas trzech letnich miesięcy 62 tys. Polaków). Share this:FacebookXTwitterTelegramWhatsAppEmailPrint

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 15/2002, 2002

Kategorie: Przegląd poleca