Czy ocena z zachowania powinna wpływać na promocję ucznia, jak chce Ministerstwo Edukacji?

Czy ocena z zachowania powinna wpływać na promocję ucznia, jak chce Ministerstwo Edukacji?

Sławomir Broniarz, prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Nie, nie, nie i jeszcze raz nie. W każdym uczniu należy szukać tego, co dobre, a nie straszyć karą. Nie znaczy to, że nie ma problemów wychowawczych w szkołach, ale nie oczekujemy obostrzeń, bo one nie skutkują wychowawczo, oczekujemy na wsparcie w walce z trudnymi problemami wychowawczymi. A od bandyckich wybryków są sądy i prokuratura, nie skala ocen. Potrzebna jest realizacja rządowych programów na rzecz pracy z dzieckiem, pracy z rodzicami itd. Dość już schematu, że wszystkiemu winna i za wszystko odpowiedzialna jest szkoła. Stefan Kubowicz, przewodniczący Sekcji Oświaty KK NSZZ „Solidarność” To sprawa do długiej dyskusji. Rosną gwałtownie agresja i przemoc w szkołach, a prawo jest bezradne. Nie rozstrzygam, czy to dobry pomysł. Wszystko zależy od szczegółów, np. powtarzanie się co roku niskich ocen, dwója także z innego przedmiotu, plus zachowanie itd. Trzeba mieć moment do namysłu, bo jednak coś z takimi faktami jak Solec Kujawski, Toruń itd. trzeba zrobić. Henryk Gołębiewski, poseł SLD, b. wiceminister edukacji Ocena z zachowania nie powinna decydować o nieklasyfikowaniu ucznia na następny rok. Przecież uczeń pozostaje w szkole i nie może być tak, że jeden nauczyciel pozbywa się łobuza, a drugi go „otrzymuje”. Nad uczniem trzeba pracować, jest obowiązek szkolny. Natomiast co do wprowadzenia

Cały tekst artykułu można przeczytać w elektronicznej wersji "Przeglądu", która jest dostępna dla posiadaczy e-prenumeraty lub subskrypcji cyfrowej.
Wydanie: 07/2006, 2006

Kategorie: Pytanie Tygodnia