Lokomotywa uczelni

Dr Joanna Szwacka-Salmonowicz
Katedra Marketingu w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa w Warszawie

Od lat ulubiony i najpopularniejszy wykładowca w WSZiP. Wygrywa we wszystkich ankietach badających poziom nauczania. W czym tkwi jej sukces? – Kluczową sprawą jest zapewne mój wizerunek, jaki przez 10 lat pracy w tej uczelni udało mi się wypracować – mówi dr Joanna Szwacka-Salmonowicz.
Osobowość oraz umiejętność przeprowadzenia ciekawego wykładu to, jej zdaniem, najważniejsze cechy nauczyciela akademickiego. – W ankietach ustalających popularność poszczególnych wykładowców te dwie wartości były przez studentów eksponowane – wyjaśnia.
Przedmioty, których naucza (strategia marketingowa, tworzenie programów marketingowych, kontrola, promocja oraz reklama) obejmują ciekawą problematykę. – Dzięki temu nie zanudzam. Improwizuję, wiele zagadnień staram się plastycznie przedstawiać, umiejętnie łączę praktykę z teorią. Podobno jestem sugestywna – uśmiecha się.
Preferuje żywy kontakt ze studentami. – Zajęcia przypominają bardziej dialog niż klasyczny wykład. Formułuję problemy, rzucam przykładowe zagadnienia i zmuszam do myślenia. Kameralność grup pozwala kształtować bliskie więzi ze studentami – opowiada.
Utrzymuje również kontakty towarzyskie z absolwentami uczelni. Jest ciekawa ich osiągnięć.

Wydanie: 23/2004

Kategorie: Przegląd poleca

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy