Jak generować leady? Pigułka wiedzy dla początkujących

Jak generować leady? Pigułka wiedzy dla początkujących

Generowanie leadów to „serce” współczesnego procesu sprzedaży. Im więcej leadów pozyskasz, tym większe masz szanse na to, że któryś z nich ostatecznie zostanie Twoim klientem. Obecnie możesz skorzystać z wielu ścieżek marketingowych zmierzających do zdobycia nowych kontaktów. Kluczem jest wybór tych, które mogą zagwarantować Ci największe sukcesy.

Co to jest lead?

Lead to pozyskane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dane kontaktowe osoby, która wykazała zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie usługami lub produktami. Najczęściej jest to adres e-mail. Musisz jednak pamiętać, że leady dzieli się na zimne, ciepłe i gorące, w zależności od postawy, którą prezentuje konsument. Co to oznacza w praktyce?

Lead zimny to osoba, którą Twoja oferta ciekawi, ale mimo to nie zamierza na ten moment zrealizować zakupu. Leadem ciepłym będzie potencjalny klient, czyli osoba, która już zastanawia się nad konkretnym zakupem i planuje podjęcie ostatecznej decyzji, natomiast lead gorący oznacza, że konsument jest już w zasadzie gotowy do sfinalizowania transakcji i potrzebuje ostatecznego bodźca do działania. Dla Ciebie jako właściciela firmy najbardziej atrakcyjne są oczywiście leady gorące, dlatego planując akcje marketingowe skup się na ich pozyskaniu.

Oczywiście nie oznacza to, że lead zimny to lead bezwartościowy! Wręcz przeciwnie, odpowiednio pokierowany konsument może przejść z pozycji leadu zimnego w lead ciepły, a nawet gorący, ale wymaga to z Twojej strony podjęcia stosownych działań. Pamiętaj, że w zarządzaniu leadami jednym podstawowych zadań jest ich segmentowanie: inne komunikaty musisz kierować do leadów zimnych, a inne do leadów gorących.

Jak pozyskiwać leady?

Pozyskiwanie leadów to proces, który można realizować na wiele różnych sposobów, w zależności od tego, jakimi środkami dysponujesz oraz jakie są potrzeby grupy docelowej, do której chcesz trafić. Skutecznym rozwiązaniem mogą okazać się, między innymi, działania SEO, których głównym celem jest zwiększenie ruchu organicznego na Twojej stronie internetowej. Im więcej użytkowników na nią trafi, tym więcej leadów będziesz mogła/mógł wygenerować.

Innym sposobem na „przyciągnięcie” użytkowników na stronę www są kampanie Pay Per Click. Po pierwsze, kampanie PPC relatywnie szybko przynoszą efekty, co może okazać się istotne w przypadku firm dopiero zaczynających działania w Internecie, a poza tym prowadząc tego rodzaju akcje marketingowe płacisz wyłącznie za liczbę kliknięć, czyli za konkretne rezultaty. Dodatkowo, nie bez znaczenia jest fakt, że kampanie PPC pozwalają na osiąganie wyników nawet przy stosunkowo niewielkim budżecie.

Skuteczne generowanie leadów umożliwiają również landing page’e, czyli strony lądowania poświęcone jednemu, konkretnemu celowi. Landing page’a możesz więc użyć, na przykład, do zbierania zapisów na Twój newsletter. Teoretycznie możesz to robić również za pośrednictwem swojej strony internetowej, ale w praktyce duża liczba informacji obecnych na witrynie może okazać się dla użytkownika rozpraszająca. Tymczasem z racji tego, że jak wspomnieliśmy wcześniej landing page realizuje jeden cel, konsument otrzymuje jasne komunikaty i wie, co zrobić, żeby zrealizować daną czynność.

Tworzenie landing page’y warto sobie ułatwić przy pomocy dedykowanych narzędzi. Platforma Landingi proponuje możliwość intuicyjnego projektowania stron docelowych na bazie dostępnych szablonów, które możesz dostosować do własnych potrzeb, bez konieczności dysponowania wiedzą programistyczną. Więcej informacji na temat prowadzenia skutecznych kampanii lead generation znajdziesz na stronie www https://landingi.com/pl/blog/kategoria/lead-generation-sprzedaz/.

Leady generować możesz również za pośrednictwem działań e-marketingowych, social mediów czy kampanii Google Ads. Wybór konkretnego rozwiązania zależy od tego, jaka metoda będzie najbardziej skuteczna w przypadku konkretnej grupy odbiorców.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy