Jak kupić najlepszy telefon komórkowy?

Overview

Rozwijamy się w sposób kontrolowany. Wolimy pozostać przy mniejszej liczbie punktów, ale oferujących najwyższą jakość

Jednym z największych i najlepszych agentów Ery, wiodącego operatora GSM, jest spółka Euro-Phone dysponująca siecią bilsko 60 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży i 30 Autoryzowanych Doradców Biznesowych w całej Polsce. Sprzedaje usługi telekomunikacyjne operatora sieci Era, aparaty telefoniczne, abonamenty, karty do rozmów przedpłaconych Era Tak Tak itd.
W ostatnim roku Euro-Phone Sp. z o.o. zajęła II miejsce w konkursie „Superagent” sieci Era w Rynku Biznesowym oraz II miejsce w konkursie „Najlepsza sieć agencyjna w roku 2002/2003” sieci Era w Rynku Prywatnym. O to, jak się dochodzi do mistrzostwa w dziedzinie sprzedaży, spytaliśmy Roberta Frączka, członka zarządu spółki Euro-Phone.
– Dlaczego Euro-Phone ma obco brzmiącą nazwę?
– To nazwa z pewną tradycją. Początki naszej działalności przypadają na rok 1996, kiedy w Polsce dopiero zaczynał się krystalizować rynek GSM i w tej branży działało wiele podmiotów krajowych i zagranicznych. Dziś Euro-Phone jest spółką polską, opartą w stu procentach na polskim kapitale. Myślę, że ta nazwa dobrze kojarzy się na rynku usług telekomunikacyjnych, więc obok logo Ery, której jesteśmy agentem, umieszczamy w naszych lokalach i na wszystkich wydawnictwach promocyjnych również własny znak firmowy.
– Z czym więc kojarzy się waszym klientom nazwa Euro-Phone?
– Jestem przekonany, że z wysoką jakością usługi i z indywidualnym, bardzo przyjaznym i profesjonalnym podejściem do każdego klienta. Obecnie pod patronatem Euro-Phone działa sieć blisko 60 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży. Świadczą one usługi zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym. Oprócz tego mamy 30 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, oferujących usługi sieci Era klientom biznesowym, pomagając im wybrać najlepsze opcje i przygotowując dla tych klientów propozycje „szyte na miarę”.
– Co to znaczy, że firma kojarzy się z dobrą jakością? Czyżby inni agenci operatorów komórkowych sprzedawali gorsze telefony?
– Nie. Aparaty telefoniczne są te same, my jednak staramy się w porozumieniu z producentami zachęcić klienta jakimś dodatkowym elementem, dołączyć do aparatu lub usługi coś ekstra, dodatkową aplikację informatyczną albo drobny upominek – plecak, parasol, kubek itd. To niby niewiele, ale dla klienta ma znaczenie. Innym składnikiem wysokiej jakości jest dostosowanie oferowanej usługi do możliwości, oczekiwań i potrzeb każdego klienta, zarówno takiego, który dysponuje niewielkimi możliwościami finansowymi, jak i nieco zamożniejszego, a także dla podmiotów gospodarczych i firm.
– Biznesmenowi, który chce zakupić telefony dla pracowników, nie zaproponujecie chyba upominku w postaci parasolki?
– Oczywiście, że nie. Mamy natomiast swoje motto: dopasujemy ofertę telekomunikacyjną idealnie do potrzeb twojej firmy i pokażemy ci, jak możesz zaoszczędzić. Takiego klienta staramy się zmotywować w sposób właściwy dla działań rynkowych, dostarczamy mu motywacji ekonomicznej.
– Aby działać w sposób tak różnorodny, każdemu proponować specjalnie przygotowaną, najbardziej zadowalającą, ale i oszczędną ofertę, trzeba dysponować sporą wiedzą o produkcie i o kliencie.
– Regularnie organizujemy szkolenia produktowe i w dziedzinie technik sprzedaży dla właścicieli i personelu Autoryzowanych Punktów Sprzedaży, i naszych Autoryzowanych Doradców Biznesowych. Dokonujemy też starannej selekcji wszystkich kandydatów, którzy chcieliby sprzedawać produkty Ery pod naszym patronatem. Mamy też ciągły nadzór nad wszystkimi punktami sprzedaży. Jeśli poziom obsługi klientów okazuje się nie dość wysoki, rozstajemy się z nimi i cofamy autoryzację. Nie zależy nam tylko i wyłącznie na ilościowym wzroście liczby punktów sprzedaży. Wolimy pozostać przy mniejszej liczbie punktów, ale oferujących najwyższą jakość. A jakość przekłada się również na sukces finansowy, bo znakomicie pracujący sprzedawca zdobywa coraz więcej klientów.
– Trzeba jednak pamiętać, że i klienci stają się coraz bardziej wymagający.
– Tak, i dlatego powtarzamy, że kluczem do sukcesu jest wysoka jakość i ciągłe doskonalenie. Prezes Zarządu Euro-Phone, Aleksandra Kunka, mawia, że naszym celem jest dążenie do doskonałości w sprzedaży, a w szczególności pełne zadowolenie klienta. Dlatego w naszej firmie kluczową częścią składową jest dział marketingu. Stąd wychodzą pomysły nowych ogólnopolskich i lokalnych akcji promocyjnych, na które wyasygnowaliśmy już spore środki. Dla naszych klientów tworzymy unikalne wzbogacone oferty, jakich nie otrzymają u innych agentów Ery, organizujemy atrakcyjne konkursy, sponsorujemy imprezy kulturalne, ułatwiamy też dostęp do usług serwisowych dzięki współpracy z Cyfrowym Centrum Serwisowym. A przede wszystkim o takich akcjach i działaniach informujemy, wydając i rozpowszechniając setki tysięcy ulotek.
– Dziękuję za rozmowę i życzę wielu dalszych sukcesów na rynku telefonii komórkowej.

Wydanie: 48/2003

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy