Škoda pod najlepszą opieką

Škoda pod najlepszą opieką

W tym salonie klient ma zawsze rację

Klienta trzeba do siebie przywiązać, żeby zawsze chętnie wracał – taka jest filozofia pracowników salonu Škody POL-MOT Auto na warszawskim Ursynowie. I dobrze sprawdza się w praktyce, bo gdy wielu dilerów notuje spadek sprzedaży aut, w oddziale przy ul. Gruchacza 39 kryzysu nie widać, klientów zaś rozglądających się za nowymi modelami Škody jest tylu, co w najlepszych latach. A samochody niełatwo się dziś sprzedaje.
– Jest takie powiedzenie: „Pierwszy samochód sprzedaje handlowiec, każdy następny – serwis”. Oznacza to, że dobre relacje z klientem i jego przywiązanie buduje się od doradzania mu przy zakupie auta aż do czasu, kiedy się z nim rozstaje – mówi Krzysztof Machera, dyrektor oddziału. – Zawsze chcemy działać profesjonalnie, ale przede wszystkim uwzględniamy najlepiej pojęty interes klienta.

Kupić czy wynająć?

Jeśli więc pracownicy oddziału doradzają zakup określonego modelu Škody oraz sposób sfinansowania tego zakupu, robią to tak, by znaleźć rozwiązanie najkorzystniejsze dla nabywcy. Wbrew pozorom to się najbardziej dilerowi opłaca, bo klient, widząc troskę o jego interesy, zostanie z nim na długo. Inaczej w najlepszym wypadku kupi tylko jedno auto. Oczywiste, że najpierw należy poznać potrzeby klienta i jego rodziny, rodzaj pracy, sposób spędzania czasu (ktoś, kto często jeździ do lasu, potrzebuje innego auta niż człowiek bardzo rzadko opuszczający miasto), doświadczenia z posiadania poprzedniego samochodu, a nawet sposób prowadzenia. Wszytko to pozwoli dokonać wraz z klientem najlepszego dla niego wyboru. Sprzedawca, który będzie namawiać tylko do kupowania najdroższych i najlepiej wyposażonych wersji, daleko nie zajedzie.
Często zamiast wydawać pieniądze na zakup auta, warto skorzystać z długoterminowego wynajmu. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy potrzebują samochodu do pracy. Wynajem w wersji proponowanej przez POL-MOT Auto jest bardzo atrakcyjny. Odbiera się zamówiony samochód bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, korzysta z niego przez trzy lub cztery lata jak z własnego, płacąc niewysokie opłaty miesięczne. Pokrywają one nie tylko koszt wynajmu, ale i wszelkie inne koszty związane z samochodem (z wyjątkiem paliwa).
– Czas łatwego sprzedawania samochodów minął. Tu potrzebny jest już nie tyle handlowiec, ile opiekun i doradca klienta. Klient potraktowany poważnie, widzący, że sprzedawca nie wciska mu auta, lecz wychodzi naprzeciw jego potrzebom, na pewno do nas wróci – podkreśla dyr. Machera.
Sprzedaż to dopiero pierwszy krok. Samochód przez cały czas użytkowania musi być pod fachową opieką serwisu. Tu nie wolno sobie pozwolić na żadne zaniedbania, bo przywiązanie i zaufanie klienta długo się buduje, ale szybko traci.
– Chcemy w najbliższym czasie wprowadzić dla naszych klientów funkcję osobistych doradców serwisowych. Specjalistów dostępnych w każdej chwili, gdy tylko klient potrzebuje ich rady czy pomocy. Klient nigdy nie może poczuć, że stał się kimś mniej ważnym, bo np. ma tańszy model samochodu bądź jego auto ma już kilka lat. Musi być zadowolony nie tylko wtedy, gdy kupił nowy pojazd, lecz i wtedy, gdy jeździ nim już ósmy rok i odbiera go z serwisu po naprawie czy przeglądzie. Zawsze ma być obsługiwany równie perfekcyjnie – dodaje dyr. Machera.

Człowiek śniegu

Salon sprzedaży oraz serwis Škody i Volkswagena przy skrzyżowaniu Puławskiej i Gruchacza to największy z oddziałów POL-MOT Auto. W nowoczesnej (zbudowanej w 2006 r.), wysokiej i przestronnej hali stoją wszystkie produkowane obecnie modele Škody, wśród nich ostatnia nowość, sprzedawany od końca września Yeti.
To bardzo dobrze zaprojektowany SUV (napęd 4×4) z silnikami od 1,2 do 2,0 litrów (170 KM) i dużym bagażnikiem, mogący na drodze jechać i 200 km/godz. Jest dostępny w salonie, z uwzględnieniem aktualnych promocji, już za 58,9 tys. zł. We wszystkich testach porównawczych Yeti jest notowany bardzo wysoko. Jak mówi dyr. Machera, to prawdziwy „człowiek śniegu”, który wszędzie świetnie sobie radzi, co można sprawdzić podczas jazdy próbnej, także na prawdziwych wertepach.
W ursynowskim salonie można również uzyskać informacje na temat zakupu innych niż Škoda marek, dostępnych w grupie POL-MOT Auto: Fiata, Chevroleta i Opla. – Oczywiście namawiamy na zakup Škody. To naprawdę świetna marka. Jeśli jednak ktoś chce koniecznie kupić inną markę sprzedawaną w grupie, na pewno nie odmówimy pomocy – mówi K. Machera.
Przyjedź tu nocą
Oddział na Gruchacza to nie tylko wielki salon sprzedaży, ale i potężny serwis, wykonujący również naprawy blacharsko-lakiernicze. Jako jeden z nielicznych w Polsce, od poniedziałku do piątku pracuje przez całą dobę. Dla wielu klientów wygodnym rozwiązaniem jest więc oddanie auta do naprawy czy przeglądu po pracy, a odebranie go następnego dnia rano, w drodze do pracy. Na czas pobytu auta w serwisie klient otrzymuje samochód zastępczy. Oddział, jako autoryzowany partner serwisowy, obsługuje Škody oraz od niedawna także samochody marki Volkswagen. Uzyskanie autoryzacji serwisowej dla Volkswagena pozwala zaoferować klientom pełną gamę usług. Prowadzone są naprawy w ramach gwarancji oraz pogwarancyjne, przeglądy okresowe oraz inne usługi, tak jak ma to miejsce w całej sieci serwisowej marki Volkswagen.
Gwarancją jakości obsługi są regularnie przeprowadzane audyty, potwierdzające spełnianie wymogów ISO. Wiele mówią też wyniki anonimowych ankiet, które wypełniają klienci. Krytyka w zasadzie się nie zdarza. – Jeśli się pojawią uwagi, jak powinniśmy usprawniać naszą pracę, bardzo chętnie z nich skorzystamy – mówi K. Machera. Może dlatego ursynowski serwis Škody cieszy się dużym uznaniem i przyjeżdżają do niego klienci nawet w liczących wiele lat felicjach. Wiedzą, że tu na pewno zostaną naprawione.
– Myślę, że z powodzeniem stosujemy najstarszy kodeks dobrego sprzedawcy. Ma on dwa punkty. Pierwszy brzmi: „Klient ma zawsze rację”. Drugi zaś mówi: „Gdy trafi się klient, który według ciebie nie ma racji, przeczytaj punkt 1”, kończy dyr. Krzysztof Machera.

Wszelkie pytania można kierować pod numer 22 549 10 72
lub na adres: kmachera@polmotauto.com.pl

Wydanie: 43/2009

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy