W tym salonie klient ma zawsze rację Klienta trzeba do siebie przywiązać, żeby zawsze chętnie wracał – taka jest filozofia pracowników salonu kody POL-MOT Auto na warszawskim Ursynowie. I dobrze sprawdza się w praktyce, bo gdy wielu dilerów notuje spadek sprzedaży aut, w oddziale przy ul. Gruchacza 39 kryzysu nie widać, klientów zaś rozglądających się za nowymi modelami kody jest tylu, co w najlepszych latach. A samochody niełatwo się dziś sprzedaje. – Jest takie powiedzenie: „Pierwszy samochód sprzedaje handlowiec, każdy następny – serwis”. Oznacza to, że dobre relacje z klientem i jego przywiązanie buduje się od doradzania mu przy zakupie auta aż do czasu, kiedy się z nim rozstaje – mówi Krzysztof Machera, dyrektor oddziału. – Zawsze chcemy działać profesjonalnie, ale przede wszystkim uwzględniamy najlepiej pojęty interes klienta. Kupić czy wynająć? Jeśli więc pracownicy oddziału doradzają zakup określonego modelu kody oraz sposób sfinansowania tego zakupu, robią to tak, by znaleźć rozwiązanie najkorzystniejsze dla nabywcy. Wbrew pozorom to się najbardziej dilerowi opłaca, bo klient, widząc troskę o jego interesy, zostanie z nim na długo. Inaczej w najlepszym wypadku kupi tylko jedno auto. Oczywiste, że najpierw należy poznać potrzeby klienta i jego rodziny, rodzaj pracy, sposób spędzania czasu (ktoś, kto często jeździ do lasu, potrzebuje innego auta niż człowiek bardzo rzadko opuszczający miasto), doświadczenia z posiadania poprzedniego samochodu, a nawet sposób prowadzenia. Wszytko to pozwoli dokonać wraz z klientem najlepszego dla niego wyboru. Sprzedawca, który będzie namawiać tylko do kupowania najdroższych i najlepiej wyposażonych wersji, daleko nie zajedzie. Często zamiast wydawać pieniądze na zakup auta, warto skorzystać z długoterminowego wynajmu. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy potrzebują samochodu do pracy. Wynajem w wersji proponowanej przez POL-MOT Auto jest bardzo atrakcyjny. Odbiera się zamówiony samochód bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, korzysta z niego przez trzy lub cztery lata jak z własnego, płacąc niewysokie opłaty miesięczne. Pokrywają one nie tylko koszt wynajmu, ale i wszelkie inne koszty związane z samochodem (z wyjątkiem paliwa). – Czas łatwego sprzedawania samochodów minął. Tu potrzebny jest już nie tyle handlowiec, ile opiekun i doradca klienta. Klient potraktowany poważnie, widzący, że sprzedawca nie wciska mu auta, lecz wychodzi naprzeciw jego potrzebom, na pewno do nas wróci – podkreśla dyr. Machera. Sprzedaż to dopiero pierwszy krok. Samochód przez cały czas użytkowania musi być pod fachową opieką serwisu. Tu nie wolno sobie pozwolić na żadne zaniedbania, bo przywiązanie i zaufanie klienta długo się buduje, ale szybko traci. – Chcemy w najbliższym czasie wprowadzić dla naszych klientów funkcję osobistych doradców serwisowych. Specjalistów dostępnych w każdej chwili, gdy tylko klient potrzebuje ich rady czy pomocy. Klient nigdy nie może poczuć, że stał się kimś mniej ważnym, bo np. ma tańszy model samochodu bądź jego auto ma już kilka lat. Musi być zadowolony nie tylko wtedy, gdy kupił nowy pojazd, lecz i wtedy, gdy jeździ nim już ósmy rok i odbiera go z serwisu po naprawie czy przeglądzie. Zawsze ma być obsługiwany równie perfekcyjnie – dodaje dyr. Machera. Człowiek śniegu Salon sprzedaży oraz serwis kody i Volkswagena przy skrzyżowaniu Puławskiej i Gruchacza to największy z oddziałów POL-MOT Auto. W nowoczesnej (zbudowanej w 2006 r.), wysokiej i przestronnej hali stoją wszystkie produkowane obecnie modele kody, wśród nich ostatnia nowość, sprzedawany od końca września Yeti. To bardzo dobrze zaprojektowany SUV (napęd 4×4) z silnikami od 1,2 do 2,0 litrów (170 KM) i dużym bagażnikiem, mogący na drodze jechać i 200 km/godz. Jest dostępny w salonie, z uwzględnieniem aktualnych promocji, już za 58,9 tys. zł. We wszystkich testach porównawczych Yeti jest notowany bardzo wysoko. Jak mówi dyr. Machera, to prawdziwy „człowiek śniegu”, który wszędzie świetnie sobie radzi, co można sprawdzić podczas jazdy próbnej, także na prawdziwych wertepach. W ursynowskim salonie można również uzyskać informacje na temat zakupu innych niż koda marek, dostępnych w grupie POL-MOT Auto: Fiata, Chevroleta i Opla. – Oczywiście namawiamy na zakup kody. To naprawdę świetna marka. Jeśli jednak ktoś chce koniecznie kupić inną markę
Tagi:
Andrzej Leszyk