Wielkie zarzucanie sieci

Wielkie zarzucanie sieci

800 najlepszych warsztatów samochodowych w Polsce podejmuje współpracę z PZU SA Marzeniem każdego kierowcy – zgódźmy się, że nie takim znów wygórowanym – jest to, by jego uszkodzone auto zostało naprawione solidnie i szybko. W naszym kraju zawsze jednak były z tym problemy, a opowieści kierowców o ich zmaganiach z mechanikami samochodowymi stanowiły żelazny temat spotkań towarzyskich. Dodatkowym utrudnieniem były, bezskuteczne z reguły, targi z towarzystwami ubezpieczeniowymi, które nie zawsze chciały uznawać rachunki w pełnej wysokości, dostarczane przez nas z warsztatów. Ostatnie lata przyniosły jednak zmiany. Kluczem do poprawy sytuacji jest coraz bliższa współpraca pomiędzy warsztatami samochodowymi a towarzystwami ubezpieczeniowymi, sprawiająca, iż klient przestaje się martwić o załatwianie formalności i odpowiednią jakość naprawy. To wyraz dobrze pojętej troski o klienta, bo jak wykazują badania marketingowe, przy wyborze firmy, w której ubezpieczamy nasze auto, kierujemy się głównie szybkością likwidacji szkody i jakością obsługi. I liczymy nie tylko na wypłatę odszkodowania, ale i na kompleksową obsługę oraz opiekę ze strony firmy ubezpieczeniowej. Dla elity PZU SA, nasze największe towarzystwo ubezpieczeniowe (niemal 10 mln polskich kierowców wykupiło polisy w PZU, towarzystwo likwiduje ponad 700 tys. szkód rocznie), stworzyło program właśnie takiej kompleksowej obsługi, dotyczący napraw powypadkowych. Program nosi nazwę Sieć Naprawcza, a docelowo weźmie w nim udział 800 zakładów naprawczych w całym kraju. Jest to skuteczny pomysł na to, jak ułatwić i uprościć życie kierowcom, którzy wybrali tego właśnie ubezpieczyciela. A także i klientom innych towarzystw, bo jeśli ubezpieczony w PZU SA powoduje szkodę, którą PZU musi usunąć w ramach odpowiedzialności cywilnej (polisa OC), to do warsztatu z Sieci Naprawczej trafia auto ubezpieczone gdzie indziej. – Mówiąc w największym uproszczeniu, to taki nasz „program pomocowy” dla kierowców, którzy naprawiają swe auta po wypadkach. Mamy nadzieję, że dobra obsługa, jaką zapewniamy, sprawi, iż będziemy przyciągać coraz więcej klientów – mówi Grażyna Kossowicz-Pękala, dyrektor Biura Likwidacji Szkód PZU SA. Dlaczego akurat 800 zakładów? Specjaliści z PZU SA zbadali, że taka liczba jest wystarczająca do tego, by każdy klient, który chce, mógł bez najmniejszych kłopotów i czekania w kolejce dostać się do wybranego przez siebie warsztatu z Sieci Naprawczej. Poza tym, wejście do sieci jest dla firmy naprawczej swoistą nobilitacją i powinno to być dość elitarne grono. Klient ich pan Główną ideą było skupienie wokół PZU SA najlepszych firm naprawczych w Polsce. Towarzystwo ubezpieczeniowe wybierało je z grona prawie 3 tys. warsztatów samochodowych, które pragnęły współpracować z PZU SA. Dzięki temu, że wybrano najlepszych, można było zaoferować klientom szybką i profesjonalną obsługę, a przede wszystkim, wysoką jakość napraw powypadkowych. To istotna nowość bo dotychczas, szczerze mówiąc, ubezpieczyciele nie weryfikowali poziomu technicznego warsztatów, w których klienci reperowali swoje auta. Jednocześnie zaś formalności zostały ograniczone do minimum. Klient nie musi się troszczyć o kosztorysy, uzgodnienia wysokości cen części zamiennych, wartość robocizny czy ewentualnie potwierdzane notarialne pełnomocnictwa dla warsztatu. Wystarczy, że wybierze dowolny zakład z Sieci Naprawczej, odda tam swoje auto – w dowolnej porze, gdyż warsztaty mają obowiązek przyjmować uszkodzone pojazdy przez 24 godziny na dobę – a po upływie krótkiego czasu (naprawdę krótkiego, bo samochody ubezpieczone w PZU SA są naprawiane w pierwszej kolejności) odbierze pojazd w doskonałym stanie, naprawiony w warsztacie należącym do czołówki, z co najmniej roczną gwarancją na wykonane czynności. Reszta go nie interesuje. Klient nie musi brać rachunków, pokazywać ich w towarzystwie ubezpieczeniowym. Wszelkie rozliczenia związane z usunięciem szkody załatwiają między sobą towarzystwo i naprawiający. Całe to przedsięwzięcie oczywiście w żaden sposób nie ogranicza swobody klienta w wyborze zakładu naprawczego. Jeśli korzysta on z usług zaprzyjaźnionego warsztatu, do którego ma zaufanie, to nic nie stoi na przeszkodzie, by nadal powierzał mu auto do naprawy. Bezpieczeństwo przede wszystkim Do Sieci Naprawczej należą zarówno zakłady autoryzowane, jak i niezależne, naprawiające auta wszelkich marek (a także samochody ciężarowe i specjalne). Głównymi warunkami, jakie ubezpieczyciel postawił warsztatom pragnącym przystąpić do sieci, były: spełnianie wysokich standardów technicznych i jakościowych, przestrzeganie przy naprawie

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2004, 23/2004

Kategorie: Kraj